در آستانه سومین سال شیوع کرونا، تعداد قربانیان به 6 میلیون نفر نزدیک می‌شود

در آستانه سومین سال شیوع کرونا، تعداد قربانیان به 6 میلیون نفر نزدیک می‌شود
يکشنبه 15 اسفند 1400 - 22:20

تنها در آمریکا حدود 1 میلیون نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان باخته اند.

العالم - جهان

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، آمار رسمی مرگ و میر جهانی بر اثر ابتلا به کووید-19 در آستانه فراتر رفتن از 6 میلیون نفر است. این امر نشان می‌دهد که این بیماری همه‌گیر، که اکنون در آستانه سومین سال آغاز خود قرار دارد، هنوز تا پایان فاصله زیادی دارد.

این نقطه از بحران، جدیدترین یادآور غم‌انگیز ماهیت خشن این همه‌گیری است، حتی در شرایطی که مردم ماسک‌ها را به تدریج کنار می‌گذارند، سفرها از سر گرفته می‌شود و مشاغل در سراسر جهان بازگشایی می‌شوند. تعداد قربانیان که توسط دانشگاه جانز هاپکینز گردآوری شده است، تا صبح یکشنبه به 5 میلیون و 996 هزار و 882 نفر رسید و انتظار می‌رود که در اواخر روز از مرز 6 میلیون نفر عبور کند.

جزایر دورافتاده اقیانوس آرام، که انزوا آنها را برای بیش از دو سال محافظت کرده بود، در حال حاضر با اولین شیوع و مرگ و میر خود دست و پنجه نرم می‌کنند که توسط سویه نوع بسیار مسری اومیکرون ایجاد می‌شود.

هنگ کنگ که شاهد افزایش مرگ و میر است، در این ماه سه بار کل جمعیت ۷.۵ میلیونی خود را آزمایش می‌کند زیرا به استراتژی «صفر کووید» سرزمین اصلی چین متعهد شده است. و در حالی که نرخ مرگ و میر در لهستان، مجارستان، رومانی و سایر کشورهای اروپای شرقی همچنان بالاست، این منطقه شاهد ورود بیش از 1 میلیون پناهنده از اوکراین جنگ‌زده بوده است؛ کشوری که پوشش واکسیناسیون ضعیفی دارد و نرخ بالای موارد و مرگ و میر در آن به چشم می‌خورد. و با وجود ثروت و در دسترس بودن واکسن، ایالات متحده در آستانه ثبت 1 میلیون مرگ و میر ناشی از کرونا است.

تیکی پانگ، استاد مدعو در دانشکده پزشکی دانشگاه ملی سنگاپور و رئیس مشترک ائتلاف واکسیناسیون آسیا پاسیفیک، گفت که نرخ مرگ و میر در سراسر جهان همچنان در بین افرادی که علیه ویروس واکسینه نشده اند، بالاترین میزان است.

پانگ، مدیر سابق سیاست تحقیقاتی و همکاری با سازمان جهانی بهداشت گفت: "این بیماریِ افراد واکسینه نشده است - ببینید در حال حاضر در هنگ کنگ چه اتفاقی می افتد، سیستم بهداشتی در حال غرق شدن است." بخش عمده ای از مرگ و میرها و موارد شدید مربوط به قشر آسیب پذیر و واکسینه نشده مردم است.

پربیننده ترین خبرها