بیا تا به تو بگویم چگونه آزاده باشی" در لبنان ترند شد

بیا تا به تو بگویم چگونه آزاده باشی
سه شنبه 17 اسفند 1400 - 21:19

چند هشتگ لبنانی امروز سه‌شنبه در لبنان ترند شد (#داعشی های _14_ مارس ، #بیا_بگویم_ چگونه آزاده باشی #نمایشگاه_کتاب، #شفیق_بدر و #قاسم_سلیمانی) به دلیل اهمیت بالا در زندگی فعالان  لبنانی و همه لبنانی ها در شبکه های اجتماعی و به ویژه توییتر ترند شد .

العالم داغهای مجازی

شاید مهمترین اتفاقی که فعالان دیروز، دوشنبه و صبح امروز سه شنبه به آن پرداختند، بازتاب یک رویداد داخل نمایشگاه کتاب بیروت بود به گونه ای که گروهی مزدور متجاوز به تصاویر شهید سپهبد قاسم سلیمانی که در غرفه الموده نمایشگاه کتاب بیروت بر دیوار نصب شده بود، حمله کردند.

یکی از مهاجمان (ش. ب)است که در یکی از انجمن‌های مورد حمایت سفارت آمریکا کار می کند.

محمد ناصر مدیر دارالموده گفت این انتشارات از سال 2015 در نمایشگاه کتاب بیروت شرکت می کند و مجوز از وزارت فرهنگ دارد و «هر آنچه منتشر می کنیم داستان شهدا و اندیشه مقاومت و آزادسازی سرزمینهاست.

ناصر با اشاره به اینکه ما قبلا در بسیاری از نمایشگاه‌های عربی و بین‌المللی شرکت کرده‌ایم و شرکت ما مزاحمتی برای کسی نداشته افزود: این انتشارات در نمایشگاه کتاب مسقط شرکت کرد و شاهد هیچ مورد خاصی نبود.

ناصر گفت از دو روز پیش در شبکه های اجتماعی کمپین علیه ما آغاز شد تا اینکه دو نفر آمدند و به عکس روی دیوار و بازدیدکنندگان حمله کردند .

ناصر تاکید کرد "تصویر حاج قاسم سلیمانی خواهد ماند و فعالیت های ما به روال عادی ادامه خواهد یافت ".

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسانی که در صدد برهم زدن نمایشگاه همگرایی فرهنگی هستند آشوب طلب هستند.

وی تأکید کرد: «مدیریت نمایشگاه به نمایندگی از باشگاه فرهنگی عربی با ما همکاری داشت و از اتفاقی که افتاده ناراحت است و تأکید کرد که این رفتار به هیچ وجه شبیه کار فرهنگی نیست».

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها