در آستانه سفر «هرتزوگ»، مردم استانبول پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند + فیلم

در آستانه سفر «هرتزوگ»، مردم استانبول پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند + فیلم
سه شنبه 17 اسفند 1400 - 16:56

در آستانه سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه، صدها تن در استانبول پرچم این رژیم را به آتش کشیدند و فریاد «الله اکبر» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

در آستانه سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه، صدها تن در استانبول پرچم این رژیم را به آتش کشیدند. معترضان با شعار «الله اکبر» و فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» انزجار خود را از سفر «اسحاق هرتزوگ» ابراز کردند.

حاضران در میدان تقسیم استانبول هرگونه عادی سازی روابط با تل‌آویو را محکوم و تاکید کردند تا آخرین قطره خون از آرمان مقدس فلسطین حمایت می‌کنند.

هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی فردا (چهارشنبه، نهم مارس) در سفری رسمی به مدت دو روز به آنکارا خواهد رفت و قرار است در کاخ ریاست‌جمهوری ترکیه مورد استقبال رسمی قرار بگیرد.

1

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی» و براساس بیانیه صادرشده از سوی دفتر رئیس رژیم صهیونیستی، وی به دعوت اردوغان و به همراه همسرش به ترکیه می‌رود و روزهای نهم و دهم ماه جاری (مارس) از آنکارا و استانبول بازدید خواهد کرد.

این بیانیه افزود: هرتزوگ اولین مقام رژیم صهیونیستی خواهد بود که بعد از سال ۲۰۰۸ به ترکیه سفر می‌کند. علاوه بر این، سفر وی به عنوان سفر اولین رئیس تل‌آویو به آنکارا از سال ۲۰۰۳ تلقی می‌شود.

قرار است که اردوغان و هرتزوگ طی دیدارشان، علاوه بر بحث و بررسی در خصوص روابط دوجانبه و مناسبات تل‌آویو-آنکارا، راه‌های توسعه همکاری‌ها را در عرصه‌های مختلف بررسی کنند. اردوغان پیش از این ضمن ادعای ورود روابط آنکارا-تل‌آویو به مراحل جدید، گفته بود: سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه مثبت خواهد بود و به خوبی بر روابط دوجانبه تاثیر خواهد گذاشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها