واکنش امارات به عملیات پهپادی یمن به عمق عربستان

واکنش امارات به عملیات پهپادی یمن به عمق عربستان
شنبه 21 اسفند 1400 - 14:03

وزارت خارجه امارات عربی متحده با صدور بیانیه‌ای به عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه پالایشگاه نفتی عربستان واکنش نشان داد.

العالم - امارات

امارات عربی متحده حمله پهپادی دیروز (جمعه) ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پالایشگاه «الریاض» در عربستان سعودی را به شدت محکوم کرد.

بر اساس گزارش وب‌سایت «العین» امارات، در بیانیه وزارت خارجه این کشور ادعا شده: امارات این تجاوز را یک اقدام تروریستی بزدلانه و جنایت جنگی می‌داند که مستلزم پاسخ بازدارنده به تمام مواردی است که امنیت و سلامت غیرنظامیان و منافع حیاتی را تهدید می‌کند­.

در ادامه بیانیه مذکور آمده، این حمله از جامعه جهانی می‌طلبد که از اقدامات عربستان سعودی برای توقف هدف گرفتن مراکز غیرنظامی ومنافع اقتصادی و جلوگیری از تهدید این کشور و منطقه حمایت کند.

امارات بار دیگر بر همبستگی با عربستان سعودی در قبال اینگونه حملات و ایستادن با این کشور در یک صف در مقابل تمام تهدیدات و نیز حمایت از اقدامات در راستای حفظ امنیت و سلامت شهروندان تأکید کرد.

وزارت خارجه امارات در بیانیه خود تأکید کرد که امنیت این کشور و امنیت عربستان سعودی جدا نشدنی است و هر تهدیدی برای سعودی، تهدیدی برای امارات نیز به شمار می‌رود.

دولت عربستان سعودی بامداد دیروز از حمله پهپادی به پالایشگاه نفت ریاض خبر داده بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم درباره جزئیات جدیدترین عملیات در عمق عربستان سعودی، تأکید کرد که در این حملات، شرکت نفتی آرامکو در ریاض هدف قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها