شیخ نعیم قاسم: آمریکا باید از لبنان مطیع ناامید شود/ با رأی مردم وارد پارلمان آینده می‌شویم

شیخ نعیم قاسم: آمریکا باید از لبنان مطیع ناامید شود/ با رأی مردم وارد پارلمان آینده می‌شویم
يکشنبه 22 اسفند 1400 - 11:05

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که آمریکا و مهره‌های آن باید از لبنان مطیع ناامید شوند و این مقاومت و فرزندان لبنان هستند که سرنوشت کشورشان را رقم می‌زنند.

العالم - لبنان

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم آغاز کمپین انتخاباتی حزب‌الله در منطقه جنوبی این کشور بر شعار حزب‌الله در نبرد انتخاباتی با عنوان «ما باقی هستیم، حمایت می‌کنیم و می‌سازیم»، تأکید کرده گفت، عنوان نبرد انتخاباتی مهره‌های آمریکا در لبنان شکست حزب‌الله و دور نگه‌داشتن آن از عرصه سیاسی است.

شیخ نعیم قاسم افزود: اما همان‌طور که نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب‌الله در سطح مردمی در مقایسه با بسیاری از نیروهای سیاسی که جایگاهشان کاهش یافته است، به‌طور چشمگیری جلوتر است. ما با رأی مردم وارد پارلمان آینده می‌شویم و به‌نمایندگی از مردم حضور متوازن خود را در پارلمان تثبیت خواهیم کرد. ما از طریق ارگان‌های مختلف حزبی به مردم کمک می‌کنیم تا درد و رنج آنها را کاهش دهیم و این اقدام ما یک عمل ایمانی است و مربوط به فصل انتخابات نیست.

وی تصریح کرد: قدرت و سلاح مقاومت در چارچوب مثلث ارتش و ملت و مقاومت است که لبنان را از شر اسرائیل آزاد کرد. هرگز سلاح حزب‌الله مشکل نبوده بلکه راه‌حل آزادی کشور بوده و هست، مشکل لبنان آمریکاست که می‌خواهد کشور ما را مستعمره کند.

این مقام حزب‌الله درباره مهره‌های آمریکا در انتخابات پارلمانی لبنان اظهار داشت: این افراد از گروه‌های مدنی وابسته به سفارت آمریکا و شخصیت‌ها و نیروهای سیاسی هستند که خودشان را به پروژه آمریکا فروخته‌اند و شعارهای آمریکایی و خواسته‌های این کشور را سر می‌دهند.

شیخ نعیم قاسم گفت: مهره‌های آمریکا خواستار لبنانی ضعیف و تسهیل شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین هستند و می‌خواهند که اسرائیل گزینه‌های سیاسی خود را بر نهادهای مختلف لبنان تحمیل کند و در همه مسائل لبنان مداخله داشته باشد. مهره‌های آمریکا می‌خواهند که لبنان تابع پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی باشد و آوارگان سوری را برای تحت فشار قرار دادن دولت سوریه، در لبنان نگه‌دارند.

این مقام حزب‌الله با ابراز اینکه مهره‌های آمریکا در لبنان می‌خواهند از طبقه فاسدی که حامی منافع آمریکاست محافظت کنند گفت: ما به آنها می‌گوییم این ملت مقاومت و ملت شرافت و پیروزی است. ما لبنانی آزاد و مستقل و باکرامت می‌خواهیم و همین‌طور نیز خواهد بود. ما هرگز تسلیم را نمی‌پذیریم و تا زمانی که دشمن صهیونیستی ناامید شود، به آماده‌سازی و حضور خود ادامه خواهیم داد. آمریکا سرنوشت لبنان را رقم نمی‌زند؛ بلکه سرنوشت کشور ما را حاکمیتی مستقل و افرادی رقم می‌زنند که دارای اراده قوی هستند و تنها زندگی آزاد در کشور خودشان را می‌پذیرند.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: آمریکا و مهره‌های آن باید از لبنان مطیع ناامید شوند؛ زیرا لبنان در دست فرزندان و شهروندان این کشور باقی خواهد ماند و ما در میدان هستیم. ما به عهد خود پایبندیم و با این رویکرد همگی به‌سوی انتخابات می‌رویم. کشور باید توسط نخبگان شایسته اداره شود و ما انتخابات را مسئله مهمی برای تعیین وزنه‌های سیاسی در کشور می‌دانیم.

وی اضافه کرد: شاید برخی به ما بگویند که "شما با صداقت و تعهد کافی برای تغییر در کشور تلاش نمی‌کنید و نتوانستید آنچه را به آن ایمان دارید و می‌گویید محقق سازید."، ما به آنها می‌گوییم که همواره در میدان حاضر هستیم و انتخاب کردیم که با چالش‌ها مقابله کنیم؛ اما اگر نتایج محدود بوده است و موضوعات مورد انتظار محقق نشد، در آینده راه‌هایی برابر ما باز می‌شود.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان سخنان خود به کمپین و ماشین‌های انتخاباتی حزب‌الله در مناطق مختلف اشاره کرده گفت: بزرگترین متحد ما در دایره‌های انتخاباتی، جنبش امل و برادرانی هستند که از طریق آن کار می‌کنند و برخی متحدان نیز از نیروهای سیاسی با دیدگاه‌های متفاوت در این عرصه حضور دارند.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود درباره برنامه انتخاباتی حزب‌الله گفت: شعار انتخاباتی ما «باقی هستیم، حمایت می‌کنیم و می‌سازیم» است و محور تبلیغات انتخاباتی ما طی مراسم انتخاباتی متمرکز بر این شعار خواهد بود. ما برنامه انتخاباتی داریم اما این برنامه به‌معنای ارائه سند سیاسی برای حزب‌الله نیست بلکه اهداف حقیقی هستند که امکان تحقق آنها طی سال‌های آینده وجود دارد. برنامه انتخاباتی ما برگرفته از برنامه سال 2018 و برنامه‌های سابق است و همزمان تحولات و رویدادهای جدید هم مدنظر قرار گرفته است؛ چرا که برخی اهداف ثابت هستند، برخی تحقق یافته و برخی دیگر نیازمند پیگیری می‌باشند. برنامه انتخاباتی ما طی ماه‌های گذشته مورد بحث قرار گرفته و الآن در مرحله تدوین نهایی است و به‌زودی اعلام خواهد شد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها