رزمایش مشترک آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس در عربستان

رزمایش مشترک آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس در عربستان
يکشنبه 22 اسفند 1400 - 11:39

عربستان سعودی از برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس در این کشور خبر داد.

العالم - عربستان سعودی

عربستان سعودی روز گذشته از برگزاری رزمایش آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس در یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکا در این کشور با هدف « تضمین امنیت و ثبات منطقه» خبر داد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد: رزمایش مشترک «عزم النسر 22 » در پایگاه «فورت کارسون» آمریکا از 6 مارس آغاز شده و تا 17 مارس ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش این خبرگزاری هدف از این رزمایش «تقویت و توسعه سطح هماهنگی و همکاری مشترک بین نیروهای مسلح کشورهای حوزه خلیج فارس و نیروهای آمریکایی برای تضمین امنیت و ثبات منطقه» است.

در ادامه این گزارش آمده است: «گروهی از نیروهای مسلح عربستان سعودی به همراه گروه هایی از کویت، بحرین و سلطان نشین عمان در این رزمایش شرکت کردند».

هیچ جزئیاتی از این کشورها در مورد این رزمایش یا تعداد نیروهای شرکت کننده در آن منتشر نشده است.

برپایی تمرین‌های نظامی به صورت دوره‌ای هر چند ماه یک بار میان ارتش سعودی و آمریکا برگزار می‌شود. در آخرین مورد رزمایش مشترک هوایی عربستان سعودی و آمریکا در 11 اسفند بوده که این تمرین نظامی با نام «پرچم قرمز-2022» در پایگاه هوایی «نلس» به مدت 25 روز برگزار می‌شود.

همچنین در تاریخ 12 بهمن ماه رزمایش گسترده ناوگان پنجم دریایی با مشارکت 60 کشور و حضور عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برگزار شد که انتقادات وسیعی در جامعه عربستان را در پی داشت.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها