رئیس فراکسیون پارلمانی عراق: به حضور پایگاه های آمریکا، رژیم صهیونیستی و ترکیه پایان دهید

رئیس فراکسیون پارلمانی عراق: به حضور پایگاه های آمریکا، رژیم صهیونیستی و ترکیه پایان دهید
يکشنبه 22 اسفند 1400 - 13:31

ی» رئیس فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق گفت: «حاکمیت عراق تفکیک پذیر نیست» و لازمه آن «پایان دادن به وجود پایگاه های آمریکا، رژیم صهیونیستی و ترکیه در عراق» به عنوان یک «مطالبه مردمی» است.

العالم ـ عراق

«عدنان فیحان الدلیمی» رئیس فراکسیون پارلمانی «الصادقون» عراق روز یکشنبه با انتشار توییتی خاطرنشان کرد، پایان بخشی به وجود پایگاه های نظامی و اطلاعاتی آمریکا، ترکیه و رژیم صهیونیستی در عراق، مطالبه ملی واقعی است.

رئیس فراکسیون پارلمانی الصادقون عراق افزود: مطالبه از دولت عراق و پارلمان و همه موسسات و نهادهای سیاسی این است که موضعی ملی و متحد اتخاذ کنند که ضامن حاکمیت عراق باشد و این کشور را از دایره جدال های منطقه ای و بین المللی دور نگه دارد تا سرزمین عراق نقطه آغاز دشمنی علیه دیگران و مکان انتقام و تسویه حساب ها نباشد.

به نوشته "عدنان فیحان الدلیمی" این اتفاق نمی افند مگر با پایان بخشی به اشغالگری و وجود اشغالگران در عراق.

همچنین یک کارشناس امنیتی عراقی به المعلومه عراق گفت: وجود آمریکا در استان الانبار و اقلیم کرستان عراق تهدید جدی برای امنیت کشور و هشداری درباره بازگشت تروریسم است.

«علی الوائلی» کارشناس امنیتی عراقی با هشدار درباره تحرکات آمریکایی ها در اقلیم کردستان و الانبار گفت: آمریکایی ها طرحی برای حمایت از داعش در عراق دارند و احتمالا حملات تروریستی به یگان های امنیتی در صحرای غربی عراق تا نینوا صورت خواهد گرفت.

الوائلی افزود: آمریکا هرگز از عراق خارج نشده است و برخی پایگاه های آن به ویژه در الانبار و خارج از مرزهای «التنف» سوریه فعال است؛ همچنین آمریکایی ها در اقلیم کردستان متمرکز شده اند و کردستان عراق برای آنها تبدیل به پایگاه اصلی فعالیت و اقدام نظامی شده است.

این کارشناس امنیتی عراقی خاطرنشان کرد، «واشنگتن برای ادامه عملیات تروریستی در داخل عراق و تضمین بی ثباتی آن، هدف قرار دادن حشدالشعبی و گروه های مقاومت در جهت خدمت به رژیم صهیونیستی تلاش می کند.»

پربیننده ترین خبرها