انتقاد فرانسه از رفتار غیر انسانی انگلیس/لندن پناهجویان اوکراینی را در املاک افراد تحریم شده روسی اسکان می‌دهد

انتقاد فرانسه از رفتار غیر انسانی انگلیس/لندن پناهجویان اوکراینی را در املاک افراد تحریم شده روسی اسکان می‌دهد
دوشنبه 23 اسفند 1400 - 07:58

پس از انتقادها نسبت به انگلیس در باره بدرفتاری با پناهندگان اوکراینی، حالا لندن اعلام کرده که به دنبال اسکان مهاجران اوکراینی در املاک متعلق به افراد تحریم شده روسی در نتیجه تهاجم مسکو به اوکراین است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، "مایکل گوو" وزیر مسکن انگلیس یکشنبه شب در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است از خانه‌های متعلق به الیگارشی‌های تحریم شده روسی برای اسکان پناهجویان اوکراینی استفاده کرد؟ گفت که او می‌خواهد این موضوع را بررسی کند.

گوو افزود: من می‌خواهم گزینه‌ای را بررسی کنم که به ما امکان می‌دهد از خانه‌ها و دارایی‌های افراد تحریم شده تا زمانی که برای اهداف بشردوستانه و سایر اهداف تحریم هستند، استفاده کنیم.

سخنان وزیر مسکن لندن درحالی است که پیش از این فرانسه روز شنبه 14 اسفند ماه، انگلیس را به بدرفتاری، تلاش ناکافی و فاقد انسانیت در کمک به پناهندگان اوکراینی متهم کرده بود.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود که صدها نفر از اوکراینی‌ها پس از فرار از تهاجم روسیه به کشورشان به شهر کاله در شمال فرانسه آمده‌اند و امیدوارند به اقوام مستقر خود در بریتانیا بپیوندند. "جرالد دارونین" وزیر کشور فرانسه در نامه ای به "پریتی پاتل" وزیر کشور انگلیس گفته بود که پاسخ بریتانیا "کاملاً نامناسب" است و نشان دهنده "عدم انسانیت" نسبت به پناهندگانی است که اغلب در اضطراب هستند.

وزیر مسکن انگلیس در باره طرح اسکان آوارگان اوکراینی در املاک شهروندان روسی تحریم شده خاطرنشان کرد که برای اجرای چنین طرحی باید قانون تصمیم گیرنده باشد، اگر امکان پذیر باشد، انگلیس با این اقدام موافق است.

از زمان حمله روسیه به اوکراین، انگلیس تعدادی از الیگارشی‌های روسیه را تحریم کرده است، به دنبال اجرای تحریم‌ها، دارایی‌های این افراد در انگلیس مسدود شده و آنها از سفر به این کشور منع شده‌اند.

رومن آبراموویچ مالک باشگاه فوتبال چلسی، اولگ دریپااسکا صنعتگر برجسته روسیه، ایگور سچین مدیرعامل شرکت انرژی روسیه از جمله افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هستند که شامل تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

پربیننده ترین خبرها