پسر رئیس‌جمهور ترکمنستان در رای‌گیری زودهنگام پیروز شد/ بردی‌محمداف جانشین پدرش می شود

پسر رئیس‌جمهور ترکمنستان در رای‌گیری زودهنگام پیروز شد/ بردی‌محمداف جانشین پدرش می شود
چهارشنبه 25 اسفند 1400 - 08:05

پسر رئیس جمهوری فعلی ترکمنستان، در انتخابات زودهنگام به پیروزی رسید و به زودی جانشین پدرش خواهد شد. رئیس‌جمهور در ترکمنستان برای یک دوره هفت ساله انتخاب می‌شود.

العالم ـ آسیا

به گزارش العالم به نقل از سی‌ان‌ان، کمیسیون مرکزی انتخابات ترکمنستان اعلام کرد سردار بردی‌محمداف، پسر قربانقلی بردی‌محمداف، رئیس جمهور ترکمنستان، با کسب 73 درصد آرا در انتخابات زودهنگام پیروز شد و جانشین پدرش خواهد شد.
پیروزی سردار بردی‌محمداف 40 ساله پس از اینکه پدرش او را به مقام شماره 2 کشور به عنوان معاون نخست وزیر رساند، قابل پیش بینی بود.
هشت نامزد دیگر در انتخابات شرکت کردند که برخی از آنها عمدتاً کارمندان رده پایین دولتی ناشناخته بودند. بر اساس قانون اساسی ترکمنستان، رئیس جمهور برای یک دوره هفت ساله انتخاب می شود.
رسانه های محلی معمولاً از سردار بردی‌محمداف به عنوان "پسر ملت" یاد می کنند، در حالی که پدر 64 ساله او - که قصد دارد به عنوان رئیس مجلس علیا باقی بماند - به عنوان آرکاداگ یا محافظ شناخته می شود.

رای‌گیری روز شنبه (21 اسفند ماه) در ترکمنستان برای تعیین رئیس‌جمهور جدید این کشور برگزار شد. تحلیلگران پبش بینی کرده بودند که این انتخابات به اولین جانشینی پدر و پسر در آسیای مرکزی منجر خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها