تظاهرات بحرینی‌ها در محکومیت اشغال کشورشان از سوی عربستان

تظاهرات بحرینی‌ها در محکومیت اشغال کشورشان از سوی عربستان
پنج‌شنبه 26 اسفند 1400 - 10:46

مردم بحرین به مناسبت سالروز نفوذ نیرو‌های سعودی به کشورشان با هدف سرکوب اعتراضات مردمی، بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند.

العالم - بحرین

صفحه کاربری جمعیت الوفاق بحرین در توئیتر با انتشار تصاویری نوشت: مردم بحرین برای گرامیداشت سالروز شهدای انقلاب و یادبود شهدای اعدام به دست رژیم سعودی تظاهرات کردند.

حساب کاربری جنبش جوانان الدراز بحرین هم با انتشار عکس‌هایی نوشت: ساکنان منطقه المقشع در یازدهمین سالگرد دخالت نظامی نیرو‌های (موسوم به) سپر الجزیره در بحرین، تظاهرات اعتراض آمیز برپا کردند و برای اعلام وفاداری به شهدا شعار‌هایی سر دادند.

تظاهرات مردم بحرین در اعتراض به سالروز اشغال کشورشان از سوی عربستان چند شبی است که در جریان است.

این تظاهرات دیشب (سه‌شنبه شب) هم برگزار شد و مخالفان رژیم آل خلیفه به خیابان‌ها آمدند و ورود نیرو‌های سعودی به بحرین در ۱۳ مارس ۲۰۱۱ تحت عنوان «سپر جزیره» را محکوم کردند.

این تظاهرات در مناطق مختلف بحرین از جمله «جزیره ستره» و «السنابس» برگزار شد و در آن مردم علیه رژیم آل خلیفه و آل سعود شعار سر دادند.

معترضان با در دست داشتن پلاکارد‌ها همچنین جنایت اخیر عربستان در اقدام دسته‌جمعی ده‌ها سعودی که بیش از ۴۰ نفر از آن‌ها شیعی بودند، به شدت محکوم کردند.

نیرو‌های اشغالگر سعودی در ۱۵ مارس ۲۰۱۱ تحت عنوان نیرو‌های سپر جزیره، با هدف سرکوب قیام مردمی و نجات رژیم آل خلیفه از سقوط وارد بحرین شدند.

در جریان یورش وحشیانه نظامیان سعودی به قیام مردمی بحرین در سال ۲۰۱۱، چندین معترض شهید شده و بیش از ۳۰ مسجد تخریب شده است.

شهید احمد فرحان از جمله معترضانی بود که از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و تصاویر دلخراش حمل بدن وی تا بیمارستان، افکار عمومی در بحرین را منقلب کرد.

مردم بحرین در تظاهرات دیشب خود تصاویر شهید احمد فرحان را در دست داشتند و با سر دادن شعار‌هایی این جنایت سعودی‌ها در سال ۲۰۱۱ را محکوم کردند

پربیننده ترین خبرها