سازمان ملل شمار آوارگان جنگ اوکراین را نزدیک به ۱۰ میلیون نفر اعلام کرد

سازمان ملل شمار آوارگان جنگ اوکراین را نزدیک به ۱۰ میلیون نفر اعلام کرد
شنبه 28 اسفند 1400 - 18:53

سازمان ملل شمار آوارگان جنگ اوکراین را که امروز وارد بیست و چهارمین روز خود شد، در مجموع حدود ۱۰ میلیون نفر اعلام کرد.

العالم - اروپا

خبرگزاری فرانسه با انتشار این خبر افزود: سازمان ملل روز شنبه (امروز) اعلام کرد از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین تاکنون بیش از ۳.۳میلیون نفر از اوکراین گریخته و ۶.۵ میلیون نفر دیگر نیز در داخل اوکراین آواره شده اند.

بنابر این گزارش؛ « کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل » (UNHCR) اعلام کرد از ۲۴ فوریه (۵ اسفندماه) تاکنون سه میلیون و ۳۲۸هزار و ۶۹۲ نفر از اتباع اوکراین کشور را ترک کرده و ۵۸ هزار و ۳۰ نفر دیگر نیز از زمان به روز رسانی روز جمعه به این آمار اضافه شده اند.

خبرگزاری فرانسه افزود: درهمین حال سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) مرتبط با سازمان ملل نیز اعلام کرد حدود شش میلیون و ۴۸۰هزار نفر نیز برآورد می شود بدنبال وقوع جنگ در اوکراین، درداخل این کشور آواره شده اند.

بنابراین گزارش پناهجویان اوکراینی تاکنون به کشورهای بلاروس، روسیه، اسلواکی، مجارستان، مولداوی، رومانی و لهستان پناه برده اند.

لهستان با دومیلیون و ۱۰هزار و ۶۹۳ پناهجو از اوکراین بیشترین پناهجویان را از زمان آغاز جنگ از این کشور پذیرا بوده است.

روسیه پنجم اسفندماه و بدنبال به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانتسک و با انتقادی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیش از آن از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو عنوان کرده بود، وارد جنگ با اوکراین شد.

کی یف خواستار پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو شده بود؛ اما اکنون ولودیمیرزلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از موضع خود مبنی بر پیوستن به ناتو عقب نشسته و به صراحت اعلام کرد که کشورش به این پیمان که یک ابزار نظامی برای واشنگتن قلمداد می شود، نخواهد پیوست.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها