اعتراف عربستان به کاهش تولیدات پالایشگاه آرامکو

اعتراف عربستان به کاهش تولیدات پالایشگاه آرامکو
دوشنبه 1 فروردين 1401 - 01:07

وزارت انرژی عربستان به کاهش تولیدات پالایشگاه گاز ینبع؛ از زیرمجموعه های شرکت آرامکو، اعتراف کرد.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) یک مقام مسئول در وزارت انرژی این کشور از کاهش تولیدات این پالایشگاه براثر حمله پهپادی ارتش یمن خبرداد.

وی گفت: مرکز توزیع فرآوردهای نفتی در جازان ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شنبه شب و تاسیسات پالایشگاه گاز ینبع نیز ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه بامداد یکشنبه با دو پهپاد مورد هجوم قرار گرفته است.

این مقام سعودی افزود: براثر این حمله، تولیدات این پالایشگاه به طور موقت کاهش یافته است که از طریق ذخایر موجود این کاهش تولید جبران خواهد شد.

وی مدعی شد که این حملات زخمی و تلفاتی درپی نداشته است.

ائتلاف سعودی پیشتر مدعی شده بود که توانسته چهار پهپاد تهاجمی را در منطقه جنوب عربستان رهگیری و منهدم کند.

ائتلاف کشورهای متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان مدعی شد که پهپادهای مهاجم، تأسیسات آرامکو در جیزان و تأسیسات آب شیرین کن در الشقیق را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه اعلام کرد که در واکنش به محاصره و تجاوز به یمن و در راستای عملیات نظامی گسترده "درهم شکستن محاصره"، نیروهای مسلح یمن مرحله سوم این عملیات را انجام داد.

وی بیان کرد: در این عملیات شرکت آرامکو در جده و اهداف حیاتی در جیزان با تعدادی موشک بالستیک و کروز از نوع قدس ۲ هدف قرار گرفت.

سریع گفت: این عملیات با موفقیت انجام شد و به اهداف خود دست یافت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: نیروهای مسلح بار دیگر به دشمن سعودی هشدار می دهد که ضربات سنگین خود را براساس بانک اهداف ویژه عملیات درهم شکستن محاصره آغاز کرده است.

سریع افزود: نیروهای مسلح یمن در گسترش دایره اهداف خود در مرحله آینده هیچ تردیدی به خود راه نمی دهد.

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در هفت ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ ‌یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها