عملیات موشکی یمن علیه عربستان؛

وزارت خارجه یمن: ادامه محاصره توجیه ناپذیر شرایط درگیری را پیچیده تر می‌کند

وزارت خارجه یمن: ادامه محاصره توجیه ناپذیر شرایط درگیری را پیچیده تر می‌کند
دوشنبه 1 فروردين 1401 - 07:20

معاون وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن با بیان این که محاصره ادامه دارد، گفت: شاید محاصره همگان را به سوی مرحله پیچیده‌تری سوق دهد که امیدوارم این موضوع را افرادی که از قوه عقل خود استفاده می‌کنند، درک کنند.

العالم ـ یمن

حسین العزی معاون وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله، با انتشار توئیتی خاطرنشان کرد: ادامه محاصره بی هدف و توجیه ناپذیر و حتی توهم برخی از کسانی که به دنبال بهره مندی از این توهمات هستند، نه تنها هرگزمحقق نخواهد شد، بلکه نتیجه کاملا برعکس برجای خواهد گذاشت.

این مقام دولت نجات ملی یمن خطاب به کشورهای متجاوز به یمن بویژه عربستان گفت: محاصره یمن جنایتی است که شایسته هیچ کس نیست، این در واقع دهن کجی و توهین به ملت همسایه‌ای است که امیدوار به برقراری صلح و حسن همجواری است.

اظهارات العزی ساعاتی پس از آغاز عملیات مرحله سوم "درهم شکستن محاصره" ارتش و کمیته‌های مردمی یمن انجام می‌شود.

سرتیپ یحیی سریع یکشنبه شب گفت که در پاسخ به محاصره و تجاوز به یمن و در راستای عملیات نظامی گسترده "درهم شکستن محاصره"، نیروهای مسلح یمن مرحله سوم از عملیات دوم شکست محاصره را انجام دادند؛ عملیاتی که شرکت آرامکو در جده و اهداف مهمی در جیزان را هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد: «به دشمن سعودی هشدار می‌دهیم که ما عملا حملات متمرکز خود را بر اساس بانک اهداف ویژه عملیات شکست محاصره آغاز کرده‌ایم».

سریع افزود که این عملیات با چندین موشک بالستیک و بالدار از نوع «قدس-۲» صورت گرفت و به اهداف خود دست یافت.

حملات انصارالله به تأسیسات حیاتی عربستان در هشتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و همراهی امارات به یمن صورت گرفت.

پربیننده ترین خبرها