سناتور آمریکایی: تئوری ترامپ در خروج از برجام و تحریم ایران اشتباه بود

سناتور آمریکایی: تئوری ترامپ در خروج از برجام و تحریم ایران اشتباه بود
چهارشنبه 3 فروردين 1401 - 08:00

نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا گفت: تئوری دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق ایالات متحده در مورد خرج از برجام و انجام توافق قوی تر با ایران از طریق تحریم های سخت اشتباه بود.

العالم ـ آمریکا

کریس مورفی نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا از ایالت کنتیکت، با انتشار توییتی خاطرنشان کرد: روزنه امید تصمیم فاجعه‌بار ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران این بود که او می‌تواند تئوری مخالفان این توافق را آزمایش کند و این که توسل به تحریم‌های سخت و یکجانبه می‌تواند به حصول یک توافق قوی‌تر و جامع‌تر منجر شود، این تئوری اشتباه بود.

کریس مورفی نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا از ایالت کنتیکت

ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران که مورد تایید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بود، خارج شد.

او تمام تحریم‌هایی را که به موجب برجام لغو یا تعلیق شده بود، بازگرداند و سخت‌ترین تروریسم اقتصادی را بر مردم ایران به کار گرفت تا آنها به زانو در آورد که در این امر راه به جایی نبرد.

به گزارش ایرنا، به دنبال شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن نامزد دموکرات ها توانست با کسب بیشترین آرای الکترال ریاست جدید کاخ سفید را بر عهده بگیرد و با اعلام اینکه سیاست فشار حداکثری ترامپ شکست خورده گفت قصد دارد ایالات متحده را به برجام بازگرداند.

وی به رغم ادعاهای خود در مورد بازگشت به برجام در صورت پیروزی در انتخابات تاکنون اقدام عملی موثری در این مورد انجام نداده است.

پربیننده ترین خبرها