گفت وگوی مقام امنیتی امارات با سلطان عمان درباره آتش بس در یمن

گفت وگوی مقام امنیتی امارات با سلطان عمان درباره آتش بس در یمن
جمعه 5 فروردين 1401 - 13:02

طحنون بن زاید آل نهیان» مشاور امنیت ملی امارات با هیثم بن طارق سلطان عمان درباره آتش بس در یمن گفت و گو کرد.

العالم ـ امارات

بنابر گزارش امروز (جمعه) رسانه های امارات، طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات روز گذشته با سفر به عمان با سلطان این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به نوشته روزنامه های امارات، سلطان عمان و مهمان اماراتی اش درباره روابط دوستانه و ریشه دار تاریخی بین دو کشور و تداوم همکاری و هماهنگی مشترک بین آنها برای دستیابی به منافع متقابل و دست یابی به منافع ملی دو کشور در راستای توسعه پایدار و شکوفایی گفت و گو کردند.

در همین حال، خبرگزاری رسمی عمان گزارش داد که دیدار سلطان «هیثم» و «طحنون» در منطقه صحار عمان برگزار شد و طی آن راه‌های تقویت اقدامات مشترک برای دستیابی به منافع دو ملت گفت و گو شده است.

به نوشته رسانه های عربی، سفر طحنون به عمان پس از تشدید حملات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به امارات و عربستان سعودی انجام می شود و انتظار می رود سلطان عمان نقش دیپلماتیک در میانجیگری بین آنها ایفا کند.

چند روز پیش، « هیثم بن طارق » سلطان عمان از آمادگی این کشور برای میانجی‌گری بین انصارالله یمن و نیروهای تحت حمایت ائتلاف نظامی به رهبری ریاض و مورد حمایت امارات برای برقراری آتش بس در ماه رمضان خبر داد.

«طحنون بن زاید» یکی از معماران سیاست خارجی امارات است و اخیراً نیز با سفر به تهران با مقامات جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرده است.

به گزارش ایرنا، عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند اما با گذشت زمان کشورهای عربی به جز امارات از این ائتلاف خارج شدند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

پربیننده ترین خبرها