رایزنی وزیر خارجه قطر با نخست وزیر لبنان

رایزنی وزیر خارجه قطر با نخست وزیر لبنان
شنبه 6 فروردين 1401 - 12:49

وزیر خارجه قطر با نخست وزیر لبنان دیدار و درباره تحولات منطقه و توسعه روابط دوجانبه گفت‌وگو کرد.

العالم ـ لبنان

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر روز جمعه (دیروز) با «احمد الناصر» همتای کویتی و «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان به طور جداگانه دیدار کرد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این دیدار روابط و همکاری دوجانبه و راهکارهای توسعه این روابط و نیز موضوعات دارای اهتمام مشترک بررسی شد.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، آل ثانی همچنین با میقاتی دیدار و درباره راهکارهای توسعه روابط دوجانبه و دیگر موضوعات دارای اهتمام مشترک گفت‌وگو کرد. اخیرا به دنبال انتقاد «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی سابق لبنان از جنگ یمن روابط چند کشور عربی اعم از عربستان، امارات، بحرین و کویت با لبنان تیره شده است.

به گزارش فارس، به دنبال بروز تنش در روابط این کشورها با لبنان، کویت ژانویه گذشته طرحی را برای آشتی بین این کشورها ارائه کرد که شامل چند شرط است از جمله اجرای توافق طائف مربوط به سال ۱۹۸۹ و قطعنامه‌های بین‌المللی صادره از شورای امنیت به خصوص قطعنامه ویژه خلع سلاح گروه‌های مسلح در لبنان، قطعنامه ۱۹۸۰ درباره حاکمیت لبنان، سلامت منطقه‌ای و استقلال سیاسی آن و قطعنامه ۱۷۰۱ در خصوص توقف تمامی عملیات‌های جنگی بین لبنان و رژیم صهیونیستی در پی جنگ ۲۰۰۶ است.

این طرح همچنین شامل بندهایی در خصوص همکاری امنیتی بین دستگاه‌های لبنان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

پربیننده ترین خبرها