نیویورک تایمز: آمریکا برای افتتاح کنسولگری در قدس و صحرای غربی تحت فشار است

نیویورک تایمز: آمریکا برای افتتاح کنسولگری در قدس و صحرای غربی تحت فشار است
پنج‌شنبه 11 فروردين 1401 - 13:45

نیویورک تایمز نوشت برخی از سران عرب از وزیر خارجه آمریکا خواسته اند در حمایت از افتتاح کنسولگری در قدس و صحرای غربی موضع صریح اتخاذ کند.

العالم _ آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که برخی از سران عرب از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر اخیرش به خاورمیانه، خواسته اند تا در حمایت از افتتاح کنسولگری این کشور در قدس و صحرای غربی، منطقه‌ای در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مغرب که جبهه پولیساریو و دولت مغرب بر سر کنترل آن مناقشه دارند، موضعی صریح اتخاذ کند.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه بلینکن از هرگونه تعهدی درمورد زمان بازگشایی این دو کنسولگری اجتناب کرد، افزود: سرنوشت کنسولگری‌هایی که آمریکا پیشتر وعده آنها را داده بود، یکی در قدس و دیگری در صحرای غربی، از روزهای اولیه دولت بایدن به حال تعلیق درآمده است.

در ادامه این گزارش آمده است: نام این دو کنسولگری در برنامه بودجه دولت بایدن برای حفظ امنیت سفارت‌خانه‌ها و مراکز دیپلماتیک آمریکا در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ ذکر نشده است و این می‌تواند به این معنی باشد که ممکن است تا پایان سال آینده بازگشایی نشوند.

این روزنامه نوشت: الجزایر پیشنهاد ارسال گاز به بازارهای اروپایی را داده است که به انرژی روسیه وابسته اند، بنابراین بلینکن باید برای حمایت از این پیشنهاد بدون دخالت در درگیری الجزایر با مغرب، گامی دقیق بردارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها