سوءقصد به جان 3 طلبه در حرم مطهر رضوی با سلاح سرد/ شهادت 1 طلبه/ متهم بلافاصله بازداشت شد + فیلم

سوءقصد به جان 3 طلبه در حرم مطهر رضوی با سلاح سرد/ شهادت 1 طلبه/ متهم بلافاصله بازداشت شد + فیلم
سه شنبه 16 فروردين 1401 - 15:50

همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان ساعتی پیش ۳ طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی(ع) با ضربات چاقوی فردی که هویت آن در دست بررسی است مورد حمله قرار گرفتند.

العالم - ایران / سیاسی

همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش 3 طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) با فردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

محسن داوری معاون استاندار و فرماندار مشهد در این خصوص گفت: این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع رسانی در مورد آن صورت خواهد گرفت.

روابط عمومی آستان قدس رضوی اعلام کرد: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش دو طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) با فردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

آستان قدس رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.

آخرین وضعیت روحانیون مجروح در حرم مطهر رضوی

حجت الاسلام پاکدامن، یکی از روحانیون مضروب در حادثه مشهد، پس از جراحی در بخش مراقب‌های ویژه بستری شده و حجت الاسلام دارایی دیگر روحانی مضروب نیز همچنان در اتاق عمل تحت عمل جراحی به سر می برد.

حجت‌الاسلام اصلانی یکی دیگر از روحانیون مضروب نیز پیش از این و بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده بود.

تولیت آستان قدس رضوی: تا حصول نتیجه، شناسایی عاملان جنایت و برخورد جدی با هرگونه قصور در وقوع واقعه حادثه در حرم مطهر رضوی را پیگیری می‌کنیم

بخشی از پیام حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی - تولیت آستان قدس رضوی بدین شرح است: «با تاثر و اندوه فراوان هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) و سوء قصد به جان سه نفر از روحانیون جهادگر عرصه خدمت و به شهادت رساندن یکی از این عزیزان را به محضر حضرت ولی عصر (عج) مقام معظم رهبری و عموم مسلمین به ویژه زایران مجاوران و روحانیت معزز تسلیت عرض می‌نمایم

این جنایت در حریم امن رضوی که مورد احترام تمامی فرق و مذاهب اسلامی است و در ماه مبارک رمضان که ماه ضیافت الهی است، امری محکوم و جنایتی آشکار به حساب می‌آید و آحاد مردم شریف و متدین از این بی‌حرمتی و جنایت گذشت نخواهند کرد.

بدون شک آستان قدس رضوی این مسئله را تا حصول نتیجه، شناسایی عاملان جنایت و هم چنین برخورد جدی با هرگونه قصور در وقوع این واقعه پیگیری می‌کند»

11

فیلم بالا مربوط به لحظه دستگیری ضارب این حادثه می باشد.

122

تصاویر دیگری از لحظه دستگیری ضارب دو روحانی در حرم مطهر رضوی، چهره ضارب در این فیلم مشخص است

ضارب روحانیون حرم رضوی تبعه خارجی است

محمد حسین دورودی؛ دادستان خراسان رضوی با اعلام اینکه ضارب سه روحانی در صحن پیامبر اعظم(ص) به همراه همدستانش دستگیر شده، اظهار کرد: پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی با بیان اینکه بازپرس ویژه قتل تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده است، عنوان کرد: ضارب فردی با تبعه خارجی است.

بر اساس گزارش میزان بر اساس اطلاعیه روابط عمومی آستان قدس رضوی ساعتی پیش سه روحانی حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) با فردی که هویت آن در دست بررسی است، با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

جزئیات جدید درباره طلبه‌هایی که در صحن رضوی مورد حمله قرار گرفتند

آنها از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سالهاست برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد مشغول خدمت هستند

آنها در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیتهای ماه رمضان بودند.

یکی از طلاب با نام حجت‌الاسلام محمد اصلانی با زبان روزه بعد از زیارت حضرت رضا در صحن جامع به شهادت رسید و دو نفر دیگر در بیمارستان هستند

پربیننده ترین خبرها