پنج کودک یمنی در انفجار بمب خوشه‌ای کشته و زخمی شدند

پنج کودک یمنی در انفجار بمب خوشه‌ای کشته و زخمی شدند
چهارشنبه 17 فروردين 1401 - 18:41

انفجار بمب‌های خوشه‌ای باقی مانده در طول سالیان جنگ در یمن همچنان از غیرنظامیان به خصوص کودکان یمنی قربانی می‌گیرد.

العالم _ یمن

انفجار یک بمب خوشه‌ای در استان الحدیده در غرب یمن موجب کشته شدن یک کودک و مجروح شدن چهار کودک دیگر شد.

این انفجار در شهرستان «الحوک» زمانی که کودکان در حال بازی بودند، روی داد. بمب‌های خوشه‌ای می‌تواند برای سالیان سال تلفات انسانی در پی داشته باشد.

روز گذشته نیز بر اثر یک بمب خوشه‌ای در شهرستان الحزم در استان الجوف سه غیرنظامی یمنی کشته و سه تن دیگر زخمی شدند. خودروی این افراد روی یکی از این بمب‌ها رفت که موجب انفجار شد.

بمب‌های خوشه‌ای از سلاح‌های ممنوع بین‌المللی محسوب می‌شود که ائتلاف سعودی-اماراتی در طول هفت سال جنگ علیه یمن بارها از آن استفاده کرده اند. این بمب‌ها که مخصوص تلفات‌گیری از نیروهای پیاده است، در تعداد بسیار بالا در یک مساحت گسترده روی زمین انداخته می شوند و منفجر نمی‌شوند تا اینکه پای فردی یا چرخ خودرویی روی آنها برود و موجب انفجار شود.

گروهها و نهادهای حقوق بشری بارها در طول جنگ از آمریکا خواسته بودند تا فروش این نوع بمب‌ها را به ائتلاف سعودی متوقف کند، درخواستی که همواره نادیده گرفته شد.

کودکان، زنان و مردان غیرنظامی از اصلی‌ترین قربانیان جنگ هفت ساله یمن هستند. طبق آخرین آمار که سوم فروردین ۱۴۰۱ نهاد حقوق بشری «انتصاف» منتشر کرد، در طول جنگ یمن شش هزار و ۲۶۴ زن و کودک کشته شده‌اند که دو هزار و ۴۲۸ نفر زن و سه هزار و ۸۴۸ نفر نیز کودک بوده اند. در همین حال دو هزار و ۸۵۲ زن و چهار هزار و ۲۱۷ کودک یمنی هم در پی حملات ائتلاف سعودی زخمی شده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها