اقدام امارات به افتتاح فرودگاه نظامی در یکی از جزایر سقطرى

اقدام امارات به افتتاح فرودگاه نظامی در یکی از جزایر سقطرى
پنج‌شنبه 18 فروردين 1401 - 15:19

امارات با هدف آماده کردن شرایط برای تبدیل جزیره «عبدالکوری» به پایگاهی نظامی برای رژیم صهیونیستی، فرودگاه پایگاه نظامی این جزیره را افتتاح کرد.

العالم _ یمن

منابع آگاه محلی در سقطرای یمن تاکید کردند که امارات پس از اخراج ده ها خانواده از روستاهایشان در جزیره «عبدالکوری»، از مهم ترین جزایر یمن تابع ارخبیل سقطری، فرودگاه پایگاه نظامی این جزیره را افتتاح کرده است.

این اقدام امارات به منظور آماده کردن شرایط برای تبدیل جزیره «عبدالکوری» به پایگاهی نظامی برای رژیم صهیونیستی است.

این منابع تصریح کردند نیروهای اشغالگر اماراتی فرودگاه پایگاه نظامی را برای رفت و آمد پروازهای خارجی با هدف قاچاق سنگ های قیمتی، آثار باستانی و درخت های کمیاب و نیز وارد کردن پنهانی کارشناسان نظامی خارجی در فرودگاه حدیبو مرکز سقطری افتتاح کرده اند.

ابوظبی چند پایگاه و مرکز مراقبت نظامی مشترک با رژیم صهیونیستی در سقطری ایجاد کرده است. این در حالی است که فعالیت های جاسوسی اسرائیل در جزیره ها و سواحل یمن در جنوب دریای سرخ نزدیک تنگه باب المندب و دریای عرب در سال هایی که از تجاوز به یمن گذشته، گسترش یافته است.

این تحولات در حالی است که عيسى سالم بن ياقوت، شیخ بزرگ جزیره سقطری از همه یمنی ها در استان های جنوبی خواسته است در برابر ائتلاف متجاوز و مزدوران آن قیام کنند.

عيسى سالم بن ياقوت پیشتر رژیم اشغالگر اماراتی را به چپاول سازمان یافته ثروت های جزیره سقطری و المهره متهم و تاکید کرده بود هیچ گزینه ای جز اخراج امارات از سراسر خاک یمن با زور وجود ندارد.

پربیننده ترین خبرها