در واکنش به تشکیل شورای جدید ریاست جمهوری یمن در ریاض؛

حوثی در پاسخ العالم: اعضای «شورای ریاست جمهوری» مزدوران سعودی هستند

حوثی در پاسخ العالم: اعضای «شورای ریاست جمهوری» مزدوران سعودی هستند
پنج‌شنبه 18 فروردين 1401 - 21:57

عضو شورای عالی سیاسی یمن تشکیل شورای جدید ریاست جمهوری یمن در ریاض را مسئله داخلی سعودی دانست و گفت این موضوع به یمن ارتباطی ندارد.

العالم - یمن

محمدعلی حوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در پاسخ به سوال العالم درخصوص تشکیل شورای جدید ریاست جمهوری یمن در ریاض گفت: کسانی که انتخاب شدند صرفا مزدورانی هستند که با عربستان سعودی همکاری می کنند، مردم یمن با دشمنان مقابله می کنند و شما برای مردم یمن سیاهی لشگر هستید و در برابر آنها عددی نیستید.

وی خطاب به شورای تازه تشکیل شده در سعودی گفت: هرجا که بخواهند شما را می‌برند و می آورند، به ریاض توصیه می کنیم که از بازی و طفره رفتن دست بردارد.

حوثی خاطرنشان کرد: هیچ دشمنی نمی‌تواند هفت سال شما را بکشد و محاصره کند و سپس بگوید به دنبال راحتی شما هستیم.

عضو شورای عالی سیاسی با اشاره اینکه اعضای شوای جدید سیاه لشکران سعودی هستند که باید پاسپورت عربستان را هم دریافت کنند با لحن طعنه‌آمیز گفت: ما صحبت در مورد این شورا را دخالت در امور داخلی عربستان می‌دانیم و راضی نیستیم که وارد مشکلات داخلی عربستان سعودی شویم! ما دوست نداریم مانند آنها در امور داخلی سایر کشورها دخالت کنیم، باید عربستان به آنها [اعضای شورای جدید] تابعیت سعودی بدهد!

گفتنی است، «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن سحرگاه امروز با صدور بیانیه‌ای تمامی اختیارات خود را به شورای رهبری ریاست جمهوری منتقل کرد، وی در حکمی را برای تشکیل یک شورای رهبری ریاست جمهوری شامل هفتنفر به ریاست رشاد العلیمی و انتقال تمامی اختیارات خود به این شورا صادر کرد. به این ترتیب قدرت به شورای یاد شده منتقل می‌شود و این شورا مسؤولیت‌های دوره انتقالی را بر عهده دارد.

پربیننده ترین خبرها