شهادت مجری عملیات تل آویو در یافا

جمعه 19 فروردين 1401 - 09:49

مجری عملیات تیراندازی در قلب تل آویو پس از درگیری مسلحانه با نیروی ویژه ارتش اشغالگر اسرائیل در محله قدیمی شهر اشغالی "یافا" به شهادت رسید.

العالم – فلسطین اشغالی

صبح امروز جمعه، منابع عبری، از شهادت مجری عملیات تیراندازی تل‌آویو که در نزدیکی مسجدی در یافا مخفی شده بود، خبر دادند.

خبرنگار تلویزیون العالم اعلام کرد که عامل حمله تل آویو شهید «رعد فتحی حازم» از اردوگاه آوارگان جنین در شمال کرانه باختری است.

شهادت مهاجم پس از یک عملیات تعقیب و گریز گسترده صورت گرفت که در آن صدها سرباز اسرائیلی شرکت کردند و خیابان‌ها را بسته، حرکت ماشین ها را متوقف کردند.

شامگاه پنجشنبه در عملیات تیراندازی قهرمانانه شهید «رعد فتحی» در شهر اشغالی تل آویو، حداقل دو شهرک نشین کشته و تعدادی دیگر به شدت زخمی شدند.

بیمارستان ایخلوف وابسته به اشغالگران گزارش داد که در نتیجه تیراندازی، دو شهرک نشین کشته و 9 نفر زخمی شدند که حال 4 نفر از آنها وخیم است.

مبارز فلسطینی با مسلسل داخل رستورانی در خیابان «دیزین کوف» در «تل آویو» شد و به شهرک نشینان تیراندازی کرد.

خیابان دنزکوف یکی از خیابان های پررفت و آمد تل آویو است که ده ها رستوران و کافه در آن قرار دارد و شهرت آن به خاطر عملیات قهرمانانه شهید قسامی صالح نزل از قلقیلیه است که در 19 اکتبر 1994 منجر به کشته شدن 23 شهرک نشین و زخمی شدن 47 نفر دیگر شد.

این چهارمین عملیات از نوع خود در داخل سرزمین های اشغالی ظرف چند هفته اخیر است.

اسفندماه گذشته، در حمله تیراندازی در منطقه «بنی براک» تل آویو که توسط شهید «ضیاء حمارشه» از شهرک یعبد در منطقه جنین انجام شد، پنج شهرک نشین کشته شدند.

در 27 مارس، دو پلیس اسرائیلی در تیراندازی در شهر خضیره کشته شدند، در حالی که در 22 همان ماه، یک حمله انتحاری با چاقو در شهر بئرالسبع باعث کشته شدن 4 شهرک نشین شد.

پربیننده ترین خبرها