رأی‌دهندگان فرانسوی درباره ادامه حضور ماکرون در الیزه تصمیم می‌گیرند

رأی‌دهندگان فرانسوی درباره ادامه حضور ماکرون در الیزه تصمیم می‌گیرند
شنبه 20 فروردين 1401 - 11:34

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه فردا ( یکشنبه) برگزار می‌شود.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از ان‌پی‌آر، رأی‌دهندگان فرانسوی روز یکشنبه به پای صندوق‌های رای می‌روند تا تصمیم بگیرند آیا امانوئل ماکرون، رئیس جمهور برای سومین دوره می‌تواند در کاخ الیزه باقی بماند یا خیر. ماکرون در این رقابت پیشتاز است، اما مارین لوپن، رهبر راست‌گرا، با فاصله اندکی از او قرار دارد و احتمالاً هر دو به دور دوم رقابت انتخاباتی راه پیدا خواهند کرد.

لوپن در گردهمایی‌های انتخاباتی خود به کرات از ماکرون با اشکال خاصی یاد می‌کند - غرور او، حمایت او از ثروتمندان و نخبگان، و بی‌احترامی‌اش به فرانسوی‌های معمولی. او این وضع را با آنچه می‌گوید حمایتش از کارگران فرانسوی - معلمان، پرستاران، کشاورزان و... - است، مقایسه می‌کند. این همان چیزی است که بسیاری از مردم فرانسه را به مارین لوپن علاقمند کرده است.

در طول این کمپین، لوپن بر اقتصاد و مسائل مربوط به معیشت مردم متمرکز شده است. به نظر می رسد این استراتژی به افزایش محبوبیتش نیز منجر شده باشد. لوپن در آخرین نظرسنجی ها تنها سه رتبه کمتر از امانوئل مکرون دارد. یک نظرسنجی نیز فاصله آنها را تنها 2 رتبه نشان می‌دهد.

یکی دیگر از عواملی که به افزایش نسبی محبوبیت لوپن منجر شده است، ورود دیرهنگام ماکرون به عرصه رقابت انتخاباتی است. ماکرون آخرین فردی بود که نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. او خودش نیز پذیرفته است که این ورود دیرهنگام بر رأی‌دهندگان اثرگذار بوده است.

پربیننده ترین خبرها