بیت المقدس؛ شاهد نبرد زندگی در باب العامود

 بیت المقدس؛ شاهد نبرد زندگی در باب العامود
يکشنبه 21 فروردين 1401 - 13:49

دیروز شنبه، بنیاد بین المللی قدس اعلام کرد که بیت المقدس و مقدسات آن در معرض تهدید جدی از سوی اسرائیل است.

العالم - فلسطين

این بنیاد در بیانیه‌ای افزود: استمرار تجاوزات رژیم صهیونیستی به قدس شریف، زمینه را برای فلسطینی‌ها فراهم می‌کند که با وارد کردن خسارات سنگین به اشغالگران، آن ها را به عقب‌نشینی وادار و پیروزی‌های بیشتری کسب کنند.

بنیاد مذکور برای مقابله با ورود اشغالگران به قدس، مردم ساکن قدس، سرزمین های اشغالی و کرانه باختری را به حضور فعال و اعتکاف در مسجد الاقصی دعوت کرد و جهت ممانعت از تحقق اهداف صهیونیست ها، خواستار تشدید عملیات ضد اشغالگران، تشدید درگیری ها با شهرک نشینان در مناطق مختلف فلسطین اشغالی و همکاری با مقاومت فلسطین به نحو مقتضی و با هر شیوه ممکن شد.

بنیاد بین‌المللی قدس از ملت‌های عرب و اسلامی خواست تا «برای حمایت از قدس و مسجد الاقصی، اقدامات جدی انجام دهند و به مخالفت با اقدامات شرم‌آور جهت عادی سازی روابط با اسرائیل ادامه دهند چراکه به اتحاد برخی کشورها با رژیم اشغالگر قدس منجر شده است»

همچنین از آنها درخواست کرد: «فرصت طلایی ماه مبارک رمضان و گردهمایی مسلمانان در مساجد را برای اجرای این اقدامات غنیمت شمرده و از آن استفاده بهینه کنند».

گفتنی است، سازمان‌های صهیونیستی خواستار هجوم شهرک نشینان به مسجدالاقصی و ذبح قربانی در صحن‌های قدس به مناسبت عید یهودیان موسوم به «پسح» از 15 تا 22 آوریل، مصادف با هفته سوم ماه مبارک رمضان ;vnkn.

عید پسح در بهار آغاز شده و به مدت یک هفته در سرزمین مقدس برگزار می شود.

سال ۲۰۰۲ در جشن عید پسح در شهر نهاریای اسرائیل، توسط جنبش حماس، عملیات شهادت طلبانه انجام گرفت که در طی آن بیش از ۳۰ شهرک نشین اسرائیلی کشته و ۱۴۰ نفر دیگر زخمی شدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها