درس فراموش ناشدنی فلسطینیان به دشمن صهیونیستی/مقاومت فلسطین نظامیان صهیونیست را مجبور به عقب نشینی از اردوگاه جنین کرد

درس فراموش ناشدنی فلسطینیان به دشمن صهیونیستی/مقاومت فلسطین نظامیان صهیونیست را مجبور به عقب نشینی از اردوگاه جنین کرد
شنبه 20 فروردين 1401 - 18:55

در پی یورش نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به اردوگاه جنین و درگیری با جوانان فلسطینی، یک جوان فلسطینی به شهادت رسید و 15 نفر زخمی شدند، اما به دلیل مقاومت فلسطینیان این نیروها مجبور به عقب نشینی از اردوگاه جنین شدند.

العالم - فلسطین

به گزارش العالم، نیروهای اشغالگر صهیونیستی با دهها خودروی زرهی به جنین در شمال کرانه باختری اشغالی یورش بردند و اقدام به عملیات نظامی در اطراف شهر و داخل اردوگاه و روستای برقین کردند اما با مقاومت جوانان فلسطینی مواجه شدند که تلفاتی در پی داشت.

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت احمد السعدی پس از انتقالش به بیمارستان دولتی جنین بر اثر اصابت گلوله به سر و سینه و مجروح شدن عده ای دیگر از فلسطینیان خبر داد که حال برخی از آنها وخیم است.

گردان جنین وابسته به گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که رزمندگانش، خودروها و تجمعات نیروهای اشغالگر صهیونیستی را با گلوله و مواد منفجره هدف قرار دادند تا مانع از هجوم آنها به خانه پدر رعد حازم مجری عملیات شهادت طلبانه تل آویو شوند که همین درگیری به شهادت السعدی از فرماندهان این گردان انجامید.

این گردان اعلام کرد که رزمندگانش توانستند قبل از شهادت السعدی، با نیروهای صهیونیست درگیر شوند و تلفاتی به آنان وارد کنند.

رسانه های عبری صحنه هایی را پخش کرد که نشان داد بالگردهای ارتش صهیونیستی در حال انتقال نظامیان مجروح صهیونیست از اردوگاه جنین هستند.

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که نظامیان صهیونیست بدون دستگیری پدر مجری عملیات تل آویو ، از اردوگاه عقب نشینی کردند اما آماده انهدام خانه اش هستند.

به گفته منابع فلسطینی، نیروهای اشغالگر همراه با یک بولدوزر نظامی به حومه اردوگاه جنین یورش بردند و تعدادی تک تیرانداز را مستقر کردند. آنها خانه پدر شهید حازم را محاصره کرده و از خانواده وی خواستند خود را تسلیم کنند، اما تاکنون در ماموریت خود ناکام مانده اند، همزمان، مساجد جنین از مردم خواستند از اردوگاه دفاع کنند.

حملات صهیونیستی پس از عملیات مقاومت فلسطین در تل آویو و عمق رژیم صهیونیستی انجام می شود که خواب را از چشمان سربازان و شهرک نشینان صهیونیست ربوده است و سیلی محکمی به نهادهای امنیتی رژیم بود به گونه ای که باعث شد هزاران نیروی یگانهای ویژه را فراخوانده و برای به اصطلاح خنثی کردن عملیاتهای بعدی آماده باش کامل اعلام کنند.

عملیات مقاومتی استشهادی طی پنجشنبه شب گذشته (18 فروردین ماه ) در قلب تل آویو در خیابان «دزنگوف»، یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های این شهر، به کشته شدن سه شهرک نشین و زخمی شدن 11 نفر منجر شد و موجی از وحشت را در سرزمین های اشغالی برانگیخت.

عامل این عملیات که یک جوان فلسطینی ۲۹‌ساله به نام «رعد فتحی حازم» از اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری بود، صبح جمعه پس از چند ساعت تعقیب و گریز، به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. این چهارمین عملیات شهادت‌طلبانه در فلسطین اشغالی در حدود یک هفته گذشته بوده است.

پربیننده ترین خبرها