جدال پکن با بزرگ ترین موج شیوع کرونا در این کشور/ افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در شانگهای پرجمعت ترین شهر چین

جدال پکن با بزرگ ترین موج شیوع کرونا در این کشور/ افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در شانگهای پرجمعت ترین شهر چین
دوشنبه 22 فروردين 1401 - 08:57

پرجمعیت‌ترین شهر چین در حالی این روزها همچنان با معضل افزایش موارد ابتلا به کووید-19 مواجه است که این کشور در جدال با مهار بزرگ ترین موج شیوع کرونا از زمان اولین شناسایی این ویروس در مرکز ووهان در اواخر سال 2019 قرار دارد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش رویترز، مرکز مالی چین در شانگهای بیش از 25 هزار مورد ابتلا به کووید-19 (کرونا) را گزارش داد. این در حالی است که مقامات از روز دوشنبه برنامه خروج از قرنطینه برای 25 میلیون ساکن شهر را به تدریج به اجرا گذاشتند.
مردم در برخی از مناطق شهر پس از گذراندن بیش از سه هفته قرنطینه در نبرد چین برای مهار بزرگترین شیوع کووید-19 خود از زمان اولین شناسایی ویروس کرونا در مرکز ووهان در اواخر سال 2019، برای یافتن غذا و دارو به شدت تلاش می کنند.

پیش از این نیز به دنبال اعمال شدیدترین قرنطینه، برخی از ساکنان شانگهای به دلیل محدودیت‌های رفت و آمد ناشی از کرونا بدون غذا مانده‌ بودند. از مردم شانگهای خواسته شده بود درخانه‌های خود باقی بمانند و حتی اجازه نداشتند به دلایل ضروری مانند خرید مواد غذایی از محل اقامتشان خارج شوند.

دولت حالا در حالی که تلاش می کند بخش هایی از شهر را دوباره به حرکت درآورد، از این رو واحدهای مسکونی را به سه دسته تقسیم کرده است. این مناطق شامل 7624 نقطه از شهر است که هنوز در قرنطینه به سر می برند، در حالی که گروهی متشکل از 2460 مورد پس از یک هفته بدون موارد ابتلای جدید تحت "کنترل" قرار دارند و 7565 "منطقه پیشگیری" که پس از دو هفته بدون مورد مثبت بازگشایی شده اند.
گو هونگهوی، یک مقام دولتی شهر، گفت شانگهای تعدیل‌های پویا را در سیستم طبقه‌بندی مسکونی انجام خواهد داد و وعده داد تلاش‌های بیشتری برای به حداقل رساندن تأثیر محدودیت‌ها بر مردم عادی ساکن در پرجمعیت‌ترین شهر چین انجام دهد.
گو در یک نشست خبری گفت: "ما همچنین امیدواریم همه شهروندان و دوستان به حمایت و همکاری با پیشگیری و کنترل همه گیر در شهر ادامه دهند."
وی افزود: کسانی که در "مناطق پیشگیری" زندگی می کنند اکنون می توانند در اطراف محله های خود حرکت کنند، اما باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در صورت مشاهده موارد ابتلای جدید ممکن است بار دیگر قرنطینه شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها