کشتن برای کشتن.. تشدید سرکوبگری و تروریسم رژیم صهیونیستی

کشتن برای کشتن.. تشدید سرکوبگری و تروریسم رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 25 فروردين 1401 - 14:36

می گویند ارتش رژیم صهیونیستی پس از اعلام اجرای عملیات نظامی علیه مقاومت اسلامی در نابلس و دیگر شهرهای فلسطین، همچنان به تعقیب و ارعاب فلسطینی های کرانه باختری ادامه می دهد.

العالم - در گوشی

رژیم صهیونیستی در سال 1967 کرانه باختری و قدس شرقی را اشغال کرد. حدود 3 میلیون فلسطینی در این منطقه زندگی می کنند. همچنین حدود 475 هزار شهرک نشین صهیونیست هم در این منطقه در شهرک هایی که از نظر قوانین بین المللی، غیر قانونی هستند، زندگی می کنند.

تحرکات اخیر رژیم اشغالگر به بهانه تعقیب افراد مشکوک به دست داشتن در حملات اخیر در تل آویو، از 5 روز پیش به اوج رسیده است. همزمان به دنبال تلاش و تکاپوی نظامیان رژیم برای حمایت از تجاوز شهرک نشینان به حرم یوسف پیامیبر به بهانه مرمت آن، درگیری در شهر نابلس شدت گرفته است.

مراسم قربانی در مسجد الاقصی

یکی از اقدامات تحریک آمیز اخیر رژیم اشغالگر اعلام "ذبح قربانی " در محوطه مسجد الاقصی است. نبیل ابو ردینه، سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان در این باره گفته است که این حرکت ممکن است پیامدهای غیر قابل کنترلی به دنبال داشته باشد.

در همین راستا یکی از فعالان یهود امسال اعلام کرده است که هر کس که در محوطه مسجد الاقصی مراسم قربانی به جا بیاورد، 800 تا 3 هزار دلار آمریکا جایزه یم گیرد. جنبش حماس ضمن هشدار در این خصوص اعلام کرده است که فلسطینی ها به هیچ قیمتی اجازه چنین کاری را نخواهند داد و این اقدام جنایتکارانه را زیر پا گذاشتن همه خطوط قرمز می داند.

فلسطینی ها به رژیم صهیونیستی درباره صدور مجوز ورود یهودیان افراطی به مسجد الاقصی در روز "عید پسح" هشدار داده اند.

شهادت یک وکیل فلسطینی

وکیلی که صبح روز چهارشنبه به شهادت رسید یک فعال فلسطینی به نام محمد حسن محمد عساف (34 ساله) بود که در زمینه دفاع از حقوق بشر فعالیت می کرد. وی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی به هنگام تجاوزشان به نابلس به شهادت رسید. در این درگیری، 15 فلسطینی بازداشت شدند و نظامیان اشغالگر برای پراکنده کردن صدها شهروند فلسطینی از فشنگ جنگی استفاده کرد.

عساف، مشاور حقوقی شورای مقاومت در برابر "دیوار و شهرک سازی" در خیابان اصلی نابلس نزدیک مزار یوسف پیامبر علیه السلام به شهادت رسید. یکی از مسئولان این شورا گفته بود که عساف فقط برادرزاده هایش را به مدرسه نزدیک محل حادثه می برد و برای چند دقیقه کنار خیابان ایستاده بود تا حوادث جاری در محل را تماشا کند.

"شورای مقاومت در برابر دیوار و شهرک سازی" در حساب کاربری خود در صفحه فیسبوک این وکیل ضمن اعلام خبر درگذشت وی اعلام کرد که او مدافع قدرتمند هموطنانش بود. در یادداشت این شورا آمده است که وی صبح روز چهارشنبه در جریان تیراندازی نظامیان اشغالگر که در حال خروج از محل مقبره یوسف پیامبر بودند از ناحیه سینه مجروح شد.

اعلام آماده باش عمومی از سوی گروه های فلسطینی

از سوی دیگر گروه های فلسطینی در غزه در کنفرانس مطبوعاتی با اعلام فراخوان عمومی در سراسر فلسطین، از مردم خواستند در دفاع از هموطنان خود و مسجد الاقصی به پا خیزند.

عصر چهارشنبه همه گروه های فلسطینی در دفتر یحیی سنوار، رهبر جنبش حماس تشکیل جلسه داده و بر ادای وظیفه خود در مقابله با حملات پیوسته اشغالگر به ملت فلسطین تأکید کردند.

آنها با اشاره به خطر شهرک نشینان و گروه های حامی معبد خیالی صهیونیست ها برای مسجد الاقصی بر ضرورت وحدت ملت و گروه های فلسطینی در مقابل رژیم اشغالگر تأکید کرده و از گروه های مقاومت خواستند آمادگی خود را برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی دو چندان کنند.

آنها همچنین از ملت های عرب و مسلمان و علما و آزادگان و همه احزاب آزاد خواستند بزرگترین تجمع مردمی علیه رژیم صهیونیستی را راه انداخته و در مقابل سفارت خانه های این رژیم در همه کشور تظاهرات کنند.

این گروه ها از دولت های عرب و اسلامی سازشکار هم خواستند در اقدام خود تجدید نظر کرده و دست از ائتلاف با رژیم صهیونیستی و حمایت از این رژیم بردارند چون از ائتلاف با این رژیم جز حسرت و پشیمانی دستاوردی نخواهند داشت.

  • السيد ابو ايمان

پربیننده ترین خبرها