خطیب زاده ادعاهای بی اساس در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا را مردود خواند

خطیب زاده ادعاهای بی اساس در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا را مردود خواند
پنج‌شنبه 25 فروردين 1401 - 18:34

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) ادعاهای بی اساس مربوط به ایران در گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا را مردود خواند و تاکید کرد: انتشار گزارش های تکراری و بی پایه هیچگونه مشروعیتی برای اینگونه گزارش ها ایجاد نمی کند.

العالم - ایران / سیاسی

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: روشن است که هیچ انتظاری از دولت معتاد به دروغ آمریکا برای بیان حقایق و واقعیت های موجود نمی توان داشت و لذا ماهیت سوگیرانه، سیاسی و مداخله جویانه این گزارش برای همگان و برای ملت ایران واضح و مبرهن است.

وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا با تاریخی مملو از جنگ، کودتا، تجاوز، ترور، آدم‌ربایی، محاصره اقتصادی و قتل مردمان بیگناه در اقصی نقاط جهان ناقض اصلی حقوق بشر بوده و لذا به هیچ‌وجه شایستگی سخن گفتن از مفاهیم متعالی مانند حقوق بشر را ندارد، اضافه کرد: آمریکا در حالی اشک تمساح درباره ملت ایران می ریزد که جنایت های این کشور علیه ایران از جمله ساقط کردن هواپیمای مسافربری و تحریک اذناب داخلی در ترور مردم و مسؤولان در طول دهه های گذشته و تلاش همه‌جانبه برای محروم کردن ملت سرافراز ایران از حقوق اولیه خود، برای همیشه در اذهان مردم ایران زنده است و اقدامات قهری یکجانبه آمریکا از جمله تحریم‌های غیرقانونی اقتصادی این کشور که مصداق روشن تروریسم اقتصادی بر علیه مردم ایران و از جمله موانع اصلی ورود داروهای ضروری برای بیماران ایرانی شده است، خود نقض فاحش حقوق مردم ایران را در پی داشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه، ادعاهای رژیم آمریکا را ریاکارانه و به منظور نیل به اهداف سیاسی نامشروع این کشور خواند و تاکید کرد: دستور مستقیم رئیس جمهور وقت آمریکا برای ترور بزدلانه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی که قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه غرب آسیا بود، به خوبی ماهیت تروریستی ایالات متحده را به نمایش گذاشته است.

خطیب زاده افزود: دولت آمریکا چشم خود را در برابر نقض های فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در داخل کشور خود و متحدان اذنابش بسته است. همگان به طور مکرر دیده اند که چگونه تبعیض نژادی در آمریکا علیه اقلیت‌ها و آفریقایی تبارها به طور سیستماتیک و گسترده رخ می دهد، که در جای خود منجر به اعتراض وسیع سیاهپوستان و مردم در این کشور شده است. خشونت های افسارگسیخته پلیس و قتل سیاهپوستان در جلو دیدگان مردم، رویکردهای ضد حقوق بشری دولت آمریکا را عیان می سازد و تاسف‌بار تر آنکه پاسخ آمریکا به این موارد از نقض حقوق بشر تنها اقدامات نمایشی، بی اعتنایی و بی توجهی بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس موازین حقوق داخلی و تعهدات بین المللی خود همواره در راستای تحقق حقوق ملت بزرگ ایران و ارتقای آرمانهای اصیلی چون حقوق بشر راستین حرکت کرده است و اینگونه اظهارات و گزارش های بی اساس و ریاکارانه تزلزلی در این مسیر و اراده دولت و ملت ایران برای ساخت ایرانی عزیز و سربلند بر اساس ارزشها و اصول دینی و ملی خود ایجاد نخواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها