دیدار هیئتی از رهبران حماس با نبیه بری

دیدار هیئتی از رهبران حماس با نبیه بری
پنج‌شنبه 25 فروردين 1401 - 22:32

هیئتی از رهبران حماس با نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان در بیروت دیدار و گفتگو کردند.

العالم _ فلسطین

هیئتی از رهبران جنبش فلسطینی حماس به ریاست موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی این جنبش با نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان لبنان در بیروت دیدار و گفتگو کردند.

طرفین در این دیدار درمورد آخرین تحولات فلسطین از جمله تصمیم شهرک‌نشینان اشغالگر اسرائیلی برای تعرض جمعی به مسجد الاقصی و قربانی کردن داخل آن به مناسبت عید یهودی پسح گفتگو کردند و درمورد خطرات چنین اقدامی که موجب تحریک احساسات و عواطف امت اسلامی و عربی خواهد شد، هشدار دادند.

ابومرزوق اظهار داشت که ملت و مقاومت فلسطین هرگز اجازه اجرای چنین طرح خطرناکی را که تجاوز از تمامی خطوط قرمز است، نمی‌دهند.

موسی ابومرزوق بری را در جریان جنایات اخیر دشمن صهیونیستی علیه ساکنان کرانه باختری قرار داد، جنایاتی که به شهادت شش فلسطینی طی ساعات گذشته منجر شده است.

وی از موضع نبیه بری در حمایت از حقوق ملت فلسطین تقدیر کرد.

طرفین در مورد اوضاع آوارگان فلسطینی در لبنان نیز گفتگو کردند.

نبیه بری در این دیدار بر موضع ثابت لبنان در حمایت از ملت و قضیه عادلانه فلسطین تاکید کرد و گفت تجاوزات اشغالگران و نیات شوم آنان، مستلزم اتخاذ موضع قاطع و یکپارچه امت عربی و اسلامی است.

هیئت حماس متشکل از دکتر موسی ابومرزوق، اسامه حمدان عضو دفتر روابط عربی و اسلامی و احمد عبدالهای نماینده جنبش حماس در لبنان بود. در طرف مقابل نیز حاج محمد الجباوی مسئول پرونده روابط با فلسطین در جنبش امل و بسام کجک عضو دفتر سیاسی این جنبش حضور داشتند.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطين

پربیننده ترین خبرها