روسیه، اوکراین را به حملات بیشتر به کی‌یف تهدید کرد

روسیه، اوکراین را به حملات بیشتر به کی‌یف تهدید کرد
جمعه 26 فروردين 1401 - 13:45

سخنگوی وزرات دفاع روسیه در اشاره به حمله دیروز اوکراین تهدید کرد، در صورت ادامه حمله تروریستی یا خرابکاری در خاک روسیه، تعداد و مقیاس حملات موشکی مسکو علیه اهدافی در کی‌یف افزایش خواهد یافت.

العالم - اروپا

ارتش روسیه اعلام کرد در صورت حمله کی‌یف به قلمرو روسیه، حملات بیشتری علیه اهداف در پایتخت اوکراین انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، روز پنجشنبه دو بالگرد جنگی اوکراینی وارد حریم هوایی روسیه شدند و حداقل شش حمله به ساختمان‌های مسکونی در منطقه «بریانسک» انجام دادند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (جمعه) گفت که مسکو در پاسخ به هرگونه حمله یا خرابکاری در خاک روسیه، مقیاس حملات موشکی خود را به اهدافی در کی‌یف افزایش خواهد داد. کوناشنکوف به خبرنگاران گفت: تعداد و مقیاس حملات موشکی علیه اهداف در کی‌یف در پاسخ به دستور رژیم ملی‌گرای کی‌یف برای هرگونه حمله تروریستی یا خرابکاری در خاک روسیه افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص تازه‌ترین تحولات میدانی جنگ اوکراین هم گفت که موشک‌های کروز بسیار دقیق کالیبر در طول شب یک مرکز نظامی در حومه کی‌یف را هدف قرار دادند. به گفته وی، در نتیجه حمله به کارخانه نظامی «ویزار ژولیانی»، کارگاه‌های تولید و تعمیر سامانه‌های موشکی ضد هوایی دوربرد و میان‌برد و همچنین موشک‌های ضد کشتی منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد سامانه اس-۴۰۰ این کشور، بالگرد ام‌آی-۸ اوکراینی را که روز قبل به روستای «کلیموو» در منطقه بریانسک حمله کرده بود، سرنگون کرد. خبرگزاری فرانسه هم به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد «۳۰ مزدور لهستانی» در اوکراین کشته شدند. طبق گزارش «اسکای نیوز»، وزارت دفاع روسیه همچنین از کنترل کامل بر کارخانه فولاد «ایلیچ» در ماریوپل خبر داد.

رسانه‌های روسیه دیروز (پنجشنبه) گزارش کردند که هفت نفر از جمله یک زن باردار و یک کودک در گلوله‌باران نیروهای مسلح اوکراین به روستایی در مرز روسیه با اوکراین زخمی شدند. شبکه روسی راشاتودی نیز گزارش کرد که گارد مرزی روسیه گزارش کرده یک حمله جداگانه از سوی ارتش اوکراین با قصد هدف قرار دادن یک گذرگاه مرزی نیز صورت گرفت.

کمیته تحقیقاتی روسیه با اعلام این خبر گفت که این یک توطئه جنایتکارانه بوه که در آن دو بالگرد تهاجمی ارتش اوکراین با عبور از حریم هوایی روسیه در حدود اواسط امروز به وقت ملی در ارتفاع پایین پرواز کردند و سلاح‌های سنگین به روستا شلیک کردند و دست‌کم ۶ حمله به ساختمان‌های مسکونی انجام دادند.

این خبر در حالی منتشر شد که روز چهارشنبه وزارت دفاع روسیه هشدار داد تا زمانیکه حملات اوکراین به اهدافی در خاک روسیه متوقف نشود، مسکو احتمالاً اقدامات نظامی در اوکراین را تشدید می‌کند و حتی امکان دارد، اتاق‌های فکر و تصمیم‌گیری در کی‌یف را هدف قرار دهد.

روسیه در اواخر فوریه (۲۴ فوریه، پنجم اسفند ماه) به دنبال شکست اوکراین در اجرای مفاد توافقنامه‌های مینسک که در سال ۲۰۱۴ امضا شد و در نهایت پس از به رسمت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک دونباس به اوکراین حمله کرد. از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، روسیه خواستار آن شد که اوکراین رسماً خود را یک کشور بی طرف اعلام کند که هرگز به بلوک نظامی ناتو به رهبری ایالات متحده نخواهد پیوست. از طرف دیگر، کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه کاملاً بی‌دلیل بوده و ادعاهایی مبنی بر آن که اوکراین قصد دارد این دو جمهوری را با زور بازپس گیرد، رد کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها