نمایندگان اردنی، قطع رابطه با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند

نمایندگان اردنی، قطع رابطه با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند
يکشنبه 28 فروردين 1401 - 02:11

76 تن از نمایندگان پارلمان اردن در واکنش به تجاوزات آشکار نیروهای رژیم صهیونیستی به قدس و مسجد الاقصی، خواهان پاسخ قاطع دولت این کشور به رژیم اسرائیل و قطع رابطه دیپلماتیک با این رژیم شدند.

العالم - اردن

نمایندگان اردنی با صدور بیانیه ای، پایان دادن به روابط دیپلماتیک با دشمن صهیونیست و بستن سفارت و اخراج سفیر این رژیم از امان و فراخواندن سفیر اردن در اراضی اشغالی را خواستار شدند.

در بیانیه نمایندگان اردنی آمده است ما امضا کنندگان این بیانیه خواهان اتخاذ موضع شدید در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی و حوادث قدس و مسجد الاقصی هستیم.

آنان در بخش دیگری از بیانیه با تمجید از مقاومت قهرمانانه اهالی قدس در برابر اشغالگران صهیونیست، اقدام فوری وزارت خارجه اردن در راستای جلوگیری از ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها را مورد تاکید قرار دادند.

مردم اردن نیز روز شنبه در همبستگی با فلسطینیان مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در امان پایتخت اردن تظاهرات کرده و خواستار اخراج سفیر این رژیم از کشورشان شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات خواستار حمایت از مسجد الاقصی، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارت اسرائیل در امان شدند.

اردنی‌ها با سردادن شعارهایی، مقاومت فلسطینیان ساکن بیت المقدس در برابر توطئه صهیونیست‌ها را ستوده و آنان را نوک پیکان مقابله با دشمن صهیونیستی و استکبار توصیف کردند.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی حمله کردند که در اثر این یورش ۱۶۰ فلسطینی مجروح شدند که حال شماری از مجروحان وخیم گزارش شده است.

یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و هتک حرمت آن و مجروح شدن ده‌ها نمازگزار فلسطینی که خود را برای اقامه نماز جمعه به این مکان مقدس رسانده بودند با واکنش گسترده گروه‌ها و شخصیت‌های بین المللی روبه رو شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها