شیخ نعیم قاسم: آماده مشارکت برای ایجاد اصلاحاتیم/ سلاح مقاومت برای دفاع از لبنان است

شیخ نعیم قاسم: آماده مشارکت برای ایجاد اصلاحاتیم/ سلاح مقاومت برای دفاع از لبنان است
يکشنبه 28 فروردين 1401 - 22:04

شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله تاکید کرد که پس از انتخابات پارلمانی لبنان، همه گروه‌های سیاسی باید با ایجاد اصلاحات برای نجات لبنان اقدام کنند و حزب الله خود آماده مشارکت است.

العالم - لبنان

شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر کل حزب الله طی نطقی در یک مراسم ترحیم در شهرک العباسیه در جنوب لبنان درباره هجمه ها علیه سلاح مقاومت گفت: برخی به بهانه اینکه سلاح بر داخل لبنان تاثیر می‌گذارد، مقاومت را هدف گرفته‌اند و در واقع نمی‌خواهند این قدرت در مقابله با اسرائیل برای آزادسازی سرزمین لبنان و دفاع از این ملت باشد.

وی افزود: آنها جرات نمی‌کنند که بگویند مخالف مقاومت هستند، اما ادعا می‌کنند که مخالف سلاح هستند به این بهانه که سلاح در داخل تاثیرگذار است؛ در حالی که می‌دانند که سلاح هیچ تاثیری در داخل ندارد.

شیخ نعیم قاسم گفت: ما با آرای خود در انتخابات شرکت می‌کنیم و بر اساس صندوق‌های رای در برخی حوزه‌ها پیروز و در برخی حوزه‌ها ناکام خواهیم بود بدون اینکه سلاح در آن هیچ نقشی داشته باشد. این را مخالفان مقاومت هم می‌دانند؛ اما چون هیچ قدرتی ندارند، سلاح مقاومت را دستاویز قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: مخالفان مقاومت از حمایت قوی مردم از مقاومت بیم دارند و اینکه روز به روز با وجود همه هجمه‌ها علیه مقاومت و تحریم‌های آمریکایی و غربی، مردم از گرد مقاومت دور نمی‌شوند با وجود اینکه خیلی رسانه‌ها پول‌های هنگفتی می‌گیرند تا به مردم دروغ بگویند و به مقاومت توهین کنند.

این مقام حزب الله تاکید کرد: کسی که از بیگانه طلب قدرت می‌کند تا محبوبیت خود را در داخل افزایش دهد در توهم به سر می‌برد، زیرا محبوبیت کسی در داخل کشور بالا می‌رود که دغدغه مردم را داشته باشد و راه درست برای دفاع از آنها را در پیش بگیرد و همزمان به دنبال حفظ حاکمیت کشور باشد.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر سابقه حزب الله در خدمت و مقاومت، سازندگی و دفاع گفت: هیچ کسی نمی‌تواند ما را به فساد یا غارت بیت المال متهم کند و اگر موردی هست که ما حتی از فساد حمایتی کرده باشیم، دستگاه قضایی می‌تواند پیگیری کند.

وی افزود: برخی می‌گویند حزب الله هم در کابینه‌های اخیر لبنان که کشور را به سراشیبی سقوط کشانده است، حضور داشته است در حالی که باید گفت که حزب الله ۱۵ سال یعنی از سال ۲۰۰۵ در این دولت‌ها شریک بوده است که البته دو سال آن ورود نداشته است؛ به هر حال، دیگران، از سال ۱۹۹۲ در کابینه‌های پی در پی حضور داشتند و بخش لاینفک قدرت بوده‌اند. ما زمانی مشارکت داشته‌ایم که این دیوار کج بالا آمده بود و فساد به طور گسترده گسترش یافته بود و از مراجع مختلف از فساد موجود دفاع شده بود و کسی به خاطر آن مجازات نشد.

وی ادامه داد: هیچکس نمی‌تواند بگوید آنچه امروز رخ داد به خاطر ماست، ما دیر رسیدیم، زمانی رسیدیم که کشور به جاهای بسیار سخت و نتایج سختی رسیده بود و ما این مسئولیت را نمی‌پذیریم. ما ترجیح دادیم که مشارکت کنیم تا عرصه را برای تاخت و تاز بقیه رها نکرده باشیم و تجربه خود را ارائه دهیم.

شیخ نعیم قاسم گفت: واضح است که پس از انتخابات پارلمانی، همه ما می‌بایست در خصوص نحوه مدیریت کشور چه بین متحدین و چه در بین شرکای کشور رایزنی صورت گیرد و باید جور دیگر رفتار کرد، زیرا برای نجات کشور نیاز به یک عمل جراحی اصلاحی داریم و خود ما برای این کار آمادگی داریم.

انتخابات پارلمانی لبنان بیست و پنجم اردیبهشت ماه آینده برگزار می‌شود. در این انتخابات ۱۰۴۳ نفر از جمله ۱۵۵ زن، نامزد هستند که برای کسب ۱۲۸ کرسی پارلمان رقابت می‌کنند. براساس قانون اساسی لبنان نیمی از کرسی‌های پارلمان به مسیحیان و نیمی دیگر به مسلمانان اختصاص می‌یابد.

فارس

پربیننده ترین خبرها