عقب‌ نشینی تل‌آویو؛ صحن‌های مسجدالأقصی از جمعه به روی صهیونیست‌ها بسته می‌شود

عقب‌ نشینی تل‌آویو؛ صحن‌های مسجدالأقصی از جمعه به روی صهیونیست‌ها بسته می‌شود
چهارشنبه 31 فروردين 1401 - 09:48

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از عقب‌نشینی این رژیم در برابر اعتراضات فلسطینیان و تصمیم آن برای بستن مسجدالأقصی به روی صهیونیست‌ها تا پایان ماه رمضان خبر دادند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع»، طبق تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی، یهودیان از روز جمعه تا پایان ماه رمضان دیگر نمی‌توانند وارد حرم قدس شوند.

روزنامه «القدس العربی» هم به نقل از فعالان راستگرای افراطی، نوشت: دوره تعطیلی حرم قدس در سال‌های گذشته در ماه رمضان حدود سه تا چهار روز بود اما امسال ۱۲ روزه است. این در حالی است که یک منبع نزدیک به «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته که در سال‌های گذشته نیز تعطیلی حرم قدس به روی یهودیان در ۱۰ روز آخر ماه رمضان بوده است.

«عیساوی فریج» وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی نیز تصمیم برای بستن مسجدالأقصی به روی صهیونیست‌ها را تصمیمی مناسب در این شرایط دانسته و گفته که هدف از این تصمیم آرام کردن اوضاع قدس است.

مسجدالأقصی از جمعه گذشته صحنه یورش‌های مستمر نظامیان رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست بود که به درگیری بین آن‌ها و فلسطینیان نمازگزار منجر شده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه (26 فروردین ماه 1401) به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی یورش بردند. هلال احمر فلسطین بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات روز جمعه نظامیان رژیم اشغالگر در قدس اشغالی و کرانه باختری، در مجموع 344 نفر از فلسطینیان زخمی شدند. همچنین خبرها از بازداشت ۴۰۰ فلسطینی طی این درگیری ها تنها تا روز شنبه حکایت دارد.

بنابر اعلام هلال احمر فلسطین، 72 فلسطینی تنها در درگیری‌های روز سه شنبه (30 فروردین ماه) با اشغالگران اسرائیلی در شهرک «برقه» در شمال نابلس، زخمی شدند.

یک منبع در مقاومت فلسطین روز سه شنبه ( 30 فروردین ) از برقراری ۱۵۰ تماس تلفنی از سوی میانجی‌ها با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) طی ۴۸ ساعت گذشته به منظور جلوگیری از کشیده شدن حوادث مسجد الاقصی به یک رویارویی نظامی جدید در منطقه، خبر داد.

پربیننده ترین خبرها