ناکامی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک‌های مقاومت+ ویدیو

ناکامی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در مقابله با موشک‌های مقاومت+ ویدیو
پنج‌شنبه 1 ارديبهشت 1401 - 08:09

خبرهای منتشر شده از حملات موشکی از نوار غزه به شهرک های صهیونیستی در پاسخ به تنش آفرینی و حملات نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی و از سوی دیگر شکست سامانه ضد موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در برابر این حملات حکایت دارد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

گزارش‌های غیر رسمی منتشر شده حاکی است که برخی حملات موشکی از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین طی بامداد امروز (پنجشنبه) صورت گرفته که سامانه ضد موشکی گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نیز در رهگیری بسیاری از این موشک ها ناکام مانده است.

تصاویر منتشر شده از شلیک موشک‌های رهگیر گنبد آهنین نشان می‌دهد، راکت‌های دو سامانه نزدیک به‌هم که همزمان شلیک می‌کنند، یکدیگر را رهگیری و ساقط می‌کنند.

غزهدرگیری های اخیر رژیم صهیونیستی با فلسطینیان از آنجا آغاز شد که نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه (26 فروردین ماه 1401) و در ماه مبارک رمضان به صحن‌های مسجد الاقصی و نمازگزاران فلسطینی یورش بردند. هلال احمر فلسطین صبح شنبه (فردای یورش نظامیان صهیونیست و درگیری با نمازگزاران فلسطینی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات روز جمعه نظامیان رژیم اشغالگر در قدس اشغالی و کرانه باختری، در مجموع 344 نفر از فلسطینیان زخمی شدند. همچنین خبرها از بازداشت ۴۰۰ فلسطینی طی این درگیری ها تنها تا روز شنبه حکایت دارد.

بنابر اعلام هلال احمر فلسطین، 72 فلسطینی تنها در درگیری‌های روز سه شنبه (30 فروردین ماه) با اشغالگران اسرائیلی در شهرک «برقه» در شمال نابلس، زخمی شدند.

روز چهارشنبه (31 فروردین ماه 1401) نیز شهرک نشینان صهیونیست به صورت دسته جمعی، از ورودی غربی به مسجد الاقصی هجوم بردند و با حمایت شدید پلیس رژیم اشغالگر به اقدامات تحریک آمیز مبادرت کردند. نیروهای نظامی اشغالگر، پس از بستن درها، نمازگزاران را در نمازخانه های مسجد الاقصی، محاصره کردند و شهرک نشینان صهیونیست نیز با یورش به این مکان مقدس مسلمانان، در صحن های مقدس مسجدالاقصی، مراسم تلمودی را اجرا کردند.

در همین حال گروه های فلسطین روز چهارشنبه (31 فروردین ماه 1401) در پاسخ به دعوت حماس، در برابر هرگونه تجاوز جدید به مسجد مبارک الاقصی و یا ارتکاب حماقت‌های جدید از سوی رژیم اشغالگر، اعلام آماده¬باش کامل کردند.

در چنین شرایطی، گروه‌های فلسطینی رژیم صهیونیستی را مسئول تشدید تنش‌ها در غزه دانسته و اعلام کردند که پاسخ حمله اشغالگران را خواهند داد.

در بحبوحه تنش آفرینی رژیم صهیونیستی و افزایش حملات علیه فلسطینان به رغم هشدارهای گروه های مقاومت، رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه (اول اردیبهشت ماه 1401) گزارش دادند در شهرک‌های اطراف نوار غزه آژیرهای هشدار حمله موشکی فعال شده است.

غزههمزمان با فعال شدن آژیرهای هشدار در شهرک‌های اطراف نوار غزه، برخی رسانه‌ها از شلیک موشک به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین خبر دادند.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نیز نوشت که در شهرک «سدیروت»، «نیر عام» و «ایبیم» صدای ممتد آژیرهای هشدار شنیده شده است.

همزمان برخی گزارش‌های تاییدنشده از شلیک موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین خبر دادند.

از سوی دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت در مرکز نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند. خبرنگار العالم از ورود جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به آسمان نوار غزه و سپس شنیده‌شدن صدای انفجار در این منطقه خبر داد.

غزهلحظاتی بعد وبگاه «یدیعوت آحارونوت» با تایید این خبر نوشت: «پس از شلیک موشک به سدیروت از نوار غزه، ارتش اسرائیل حمله به اهدافی در نوار غزه را آغاز کرد».

شبکه تلویزیونی «قدس» گزارش داد: «هواپیماهای جنگی اشغالگران یک سایت را در استان مرکزی نوار غزه بمباران کردند».

خبرگزاری «شهاب» نیز به نقل از خبرنگار خود در نوار غزه نوشت: «هواپیماهای بدون سرنشین [رژیم صهیونیستی] موضع مقاومت در غرب نصیرات را بمباران کردند».

وبگاه صهیونیستی یدیعوت در ادامه خبر داد: «هفت موشک به سایت عیسی البطران متعلق به حماس در مرکز نوار غزه شلیک شد».

رسانه‌های فلسطینی نیز بامداد امروز (پنجشنبه) گزارش دادند که «اکنون تانک‌ها و توپخانه‌های اسرائیلی درحال شلیک به پست‌های دیدبانی در شرق اردوگاه البریج هستند. شرق خان‌یونس نیز هدف حملات توپخانه‌ای اشغالگران قرار گرفت».

بنابر این گزارش، همچنان سطح تنش و آماده‌باش عملیاتی در بالاترین سطح است و اشغالگران غزه را به حملات بیش‌تر تهدید می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها