گزارش خبرنگار العالم از شکنندگی رژیم اشغالگر در برابر عزم فلسطینیان دردفاع از مسجدالاقصی

پنج‌شنبه 1 ارديبهشت 1401 - 10:33

با وجود هجوم یهودیان افراطی به مسجد الاقصی، استواری و پایداری فلسطینیان مستقر در مسجد و انسجام مقاومت آنان، ضعف و شکنندگی رژیم اشغالگر به ریاست "نفتالی بنت" را آشکار کرد.

العالم_فلسطین

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم از قدس اشغالی، به دنبال مقاومت و پایداری مردم فلسطین در برابر یورش صهیونیست ها به مسجدالاقصی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مجبور شد رسما "راهپیمایی پرچم" شهرک نشینان را لغو کند. همچنین از راهپیمایی یهودیان افراطی و نیز نزدیک شدن آنها به درب "ستون" (باب العامود) جلوگیری کرد، علاوه بر آن مانع از هجوم یهودیان به مسجد مبارک الاقصی شد. این ممانعت از انجام مراسم، از جمعه آینده آغاز می گردد.

اما هم اکنون هجوم شهرک نشینان با حمایت نیروهای اشغالگر رژیم اسرائیل ادامه دارد. آنها تلاش می کنند صحن های مسجد مقدس الاقصی را از نمازگزاران و نگهبانان خادم مسجد خالی کنند و در تمام ورودی های اصلی منتهی به منطقه قدیمی شهر و یا مسجد، انبوهی از نیروهای پلیس مستقر و برای ورود جوانان فلسطینی به مسجد الاقصی، محدودیت قائل شدند.

"حمزه قطینه" یکی از اعضای شورای عالی اسلامی در این باره می گوید: نهاد رسمی اسرائیل، رویکرد جدیدی نسبت به مسجد الاقصی در پیش گرفته و وضعیت موجود در آن را تغییر داده، حرمت این مکان مقدس را زیر پا گذاشته و آشکارا حریم مسجد مقدس را نقض کرده و بدون در نظر گرفتن احساسات مسلمانان نسبت به مسجد مقدسشان، در ماه مبارک رمضان حرمت مسجد الاقصی را زیر پا گذاشته است.

پایداری و ایستادگی فلسطینی ها و خادمان مسجدالاقصی در مقابل این تهاجمات، به شکست نقشه صهیونیست های افراطی منجر شده است. استمرار مقاومت ملت فلسطین مانند سدی نفوذ ناپذیر، نشان داد دولت نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در آستانه فروپاشی است. از این رو به علت ضعف و سردرگمی کابینه، از راهپیمایی پرچم شهرک نشینان ممانعت کرد و مانع از رسیدن اعضای افراطی کنست مانند بن گویر به ورودی "ستون" (باب العامود) شد. ناگفته نماند توقف هجوم شهرک نشینان، از جمعه آینده تا پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود تا از تشدید اوضاع در فلسطین پیشگیری شود.

"محمد زحایکه"، تحلیلگر سیاسی فلسطینی در این باره می گوید: آنچه در حال حاضر در جریان است، درگیری بین جناح راست شهرک نشینان به رهبری نفتالی بنت و جناح راست افراطی به رهبری نتانیاهو است. شکی نیست که آنچه در روزهای اخیر رخ داد و جلوگیری از راهپیمایی شهرک نشینان توسط کابینه بنت، به تضعیف آن و چه بسا سقوطش منجر خواهد شد.

پلیس رژیم اشغالگر مانع از رسیدن شهرک نشینان یهودی و راهپیمایی پرچم، به نزدیکی منطقه قدیمی شهر و ورود به داخل مسجدالاقصی از باب العامود شد. این اقدام بنا به توصیه سرویس امنیت داخلی رژیم اشغالگر صورت گرفت که به علت احتمال بروز مشکلات و درگیری یهودیان و فلسطینی ها، خواستار جلوگیری از تکرار اتفاقات و درگیری های سال گذشته شد.

تحلیگران این اقدام را پیروزی مقاومت و موفقیت آن در ایجاد نیروی بازدارنده در برابر اشغالگران و سیاست های آن تلقی می کنند.

پربیننده ترین خبرها