همزمان با هشدار پکن درباره وضعیت "وخیم"، تعداد قربانیان کووید-19 در چین افزایش یافت

همزمان با هشدار پکن درباره وضعیت
يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 - 08:02

تعداد قربانیان کووید-19 در شانگهای چین رکورد جدیدی برجا گذاشت.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، شانگهای روز یکشنبه 39 مورد مرگ و میر ناشی از کووید-19 را گزارش کرد که بر مبنای داده های رسمی، بالاترین آمار روزانه این شهر از زمان آغاز قرنطینه چند هفته‌ای محسوب می‌شود. این در حالی است که پکن، پایتخت چین نیز درباره وضعیت "وخیم" با افزایش ابتلا به کووید-19 هشدار داد.

دومین اقتصاد بزرگ جهان در تلاش است تا بدترین شیوع کووید-۱۹ خود را در دو سال گذشته با ترکیبی از قرنطینه‌های سخت‌گیرانه و آزمایش‌های انبوه از بین ببرد زیرا به سیاست کوویدِ صفر پایبند است. این سیاست، تلفات سنگینی بر کسب‌وکارها و روحیه عمومی وارد می‌کند.

مرکز تجاری بین‌المللی شانگهای از ابتدای ماه جاری میلادی تقریباً به طور کامل بسته شده است؛ موضوعی که زنجیره‌های تأمین را مختل کرده و بسیاری از ساکنان آن را برای مدت طولانی‌تری در خانه‌های خود محبوس کرده زیرا شانگهای به کانون شیوع این بیماری تبدیل شده است.

بزرگترین شهر چین - با 25 میلیون نفر جمعیت - با وجود گزارش هزاران مورد ابتلای روزانه در هفته های اخیر، اولین قربانیان خود را در 18 آوریل اعلام کرد.

بر اساس داده‌های کمیسیون ملی بهداشت، شانگهای روز یکشنبه 39 مورد مرگ دیگر را گزارش کرد و مجموع آن را به 87 نفر رساند، در حالی که چین نزدیک به 22 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس را ثبت کرد.

بالاترین آمار روزانه مرگ و میر شانگهای از زمان آغاز قرنطینه 12 نفر بود که یک روز پیش گزارش شده بود.

در همین حال، پس از هشدارهای یک مقام رسمی در روز شنبه مبنی بر اینکه شهر پکن باید اقدامات فوری انجام دهد، 22 مورد ابتلای جدید در پکن، پایتخت گزارش شد.

پانگ شینگهو، یک مقام بهداشتی، گفت مشاهدات اولیه حاکی از آن است که کووید-19 به مدت یک هفته است که "به طور نامرئی" در پایتخت گسترش یافته و "مدارس، گروه های گردشگری و بسیاری از خانواده ها" را تحت تاثیر قرار داده است.

تیان وی، عضو کمیته شهرداری پکن نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «خطر ادامه و انتقال پنهان، زیاد است و وضعیت تاسف بار است.»

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها