زلال قرآن (664)؛

راسخون درعلم چه کسانی هستند؟

راسخون درعلم چه کسانی هستند؟
دوشنبه 5 ارديبهشت 1401 - 22:57

العالم _ زلال قرآن

راسخون درعلم دربرابر ذات اقدس الهی خاضع و خاشع هستند:
به گواه آیات زیر:
1 - آیه 162 سوره مبارکه نساء:
« لَّـٰكِنِ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ مِنْهُمْ وَالْمُؤْمِنُونَ يُؤْمِنُونَ بِمَاأُنزِلَ إِلَيْكَ وَمَاأُنزِلَ مِن قَبْلِكَ وَالْمُقِيمِينَ الصَّلَاةَ وَالْمُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَالْمُؤْمِنُونَ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِأُولَـٰئِكَ سَنُؤْتِيهِمْ أَجْرًاعَظِيمًا»
ترجمه: (لیکن کسانی ازآنها که درعلم قدمی ثابت دارند و به آنچه برتو و پیغمبران پیش ازتو نازل شده می‌ گروند و به ویژه مؤمنانِ دیگر آنان که نماز به پا می ‌دارند و زکات می ‌دهند و به خدا و روزقیامت ایمان می‌ آورند، به زودی خدا آنان را اجر و ثواب عظیم عطا خواهد کرد).
2 - بخش دوم آیه 107 وآیات 108 و109 سوره مبارکه اسراء:
«... إِنَّ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ مِن قَبْلِهِ إِذَا يُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ يَخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ سُجَّدًا . وَيَقُولُونَ سُبْحَانَ رَبِّنَا إِن كَانَ وَعْدُ رَبِّنَا لَمَفْعُولًا . وَيَخِرُّونَ لِلْأَذْقَانِ يَبْكُونَ وَيَزِيدُهُمْ خُشُوعًا»
ترجمه: (... البته آنها که پیش ازاین به مقام علم و دانش رسیدند هرگاه این آیات بر ایشان تلاوت شود همه با کمال خضوع و فروتنی سرطاعت بر حکم آن فرود آورند. و گویند: پروردگار ما پاک و منزه است، البته وعده خدای ما محققا واقع خواهد شد . وآنها با چشم گریان همه سر به خاک عبودیت نهاده، و پیوسته بر فروتنی وترسشان(ازخدا) می‌افزاید).
راسخون درعلم همان صاحبان علوم حقیقیه الهیه هستند که با درک حضوری وشهودی ازحقایق عالَم هستی، بروحدانیت ویکتائی خداوند عزیزحکیم گواهی می دهند و با ایمان کامل به خدا و پیامبران مُرسل وکتب آسمانی وقرآن کریم وقیامت، وبا دادن زکوة واقامه نمازوسجده خاضعانه وخاشعانه بدرگاه خداوند سبحان برای ادای وظیفه بندگی تلاش می کنند، و بواسطه علم خویش، خود را درزمره بندگان صالح خداوند قرارداده ومشمول اجرعظیم و بهشت رضوان الهی می نمایند

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها