هشدار اتحادیه اروپا: ایلان ماسک یا از قوانین تبعیت می‌کند یا تحریم می‌شود

هشدار اتحادیه اروپا: ایلان ماسک یا از قوانین تبعیت می‌کند یا تحریم می‌شود
چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401 - 14:40

به نظر می‌رسد اتحادیه اروپا برای تقابل با مالک شرکت تسلا آماده می‌شود.

العالم - اروپا

بنابر گزارش گاردین، دو روز پس از آن‌که اعلام شد ایلان ماسک با شرکت توییتر بر سر خرید کل سهام آن به ارزش ۴۴ میلیارد دلار به توافق رسیده است، انگلستان و اتحادیه اروپا هشدار دادند که توییتر باید از قوانین جدید تولید محتوا تبعیت کند، وگرنه مشمول تحریم خواهد شد.

به گفته مقام‌های اروپایی، این تحریم‌ها طیف وسیعی از مجازات‌های تنبیهی از جمله جریمه‌های نقدی سنگین و حتی ممنوعیت کامل را شامل می‌شود.

روزنامه گاردین به نقل از یک سخنگوی دولت انگلستان گزارش داد کمپانی‌ها باید از لایحه امنیت آنلاین که به زودی تصویب خواهد شد، تبعیت کنند. بر اساس این لایحه، پلتفرم‌های آنلاین ملزم هستند که از کاربران در برابر محتوای مضر محافظت کنند.

تی‌یری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا، نیز روز سه‌شنبه در توییتی به مالک شرکت تسلا و ثروتمندترین مرد دنیا یادآوری کرد که او همچنین موظف است از قانون خدمات دیجیتال که به تازگی در پارلمان اتحادیه اروپا به تصویب رسیده و از سال ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد، تبعیت کند.

با خریداری سهام توییتر با ۲۱۷ میلیون کاربر توسط ایلان ماسک که خود را هوادار آزادی بیان «مطلق و کامل» می‌داند، نگرانی‌ها از تشدید نفرت‌پراکنی در این شبکه اجتماعی رو به افزایش گذاشته است.

پربیننده ترین خبرها