حماس: رژیم صهیونیستی برای آرام‌سازی اوضاع دست به دامن واسطه‌ها شده است

حماس: رژیم صهیونیستی برای آرام‌سازی اوضاع دست به دامن واسطه‌ها شده است
پنج‌شنبه 8 ارديبهشت 1401 - 10:17

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در خارج تاکید کرد که تماس‌های زیادی از سوی طرف‌های مختلف به منظور توقف تجاوزها و اقدام های تحریک‌آمیز اشغالگران اسرائیلی در قدس و مسجد الاقصی برقرار شده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «موسی ابومرزوق» در اظهاراتی مطبوعاتی عنوان کرد که این دشمن صهیونیستی بود که برای آرام‌سازی اوضاع در سرزمین های اشغالی، دست به دامن طرف‌های واسطه شد.
ابومرزوق افزود که اگر تماس‌ها و تحرکات جاری منجر به توقف تجاوزات و اقدامات تحریک‌آمیز اشغالگران صهیونیست در قدس نشود، ملت فلسطین با تمامی شیوه‌های مقاومت به این اقدامات پاسخ خواهد داد و از مسجد مبارک الاقصی و قدس شریف دفاع خواهد کرد.
وی تاکید کرد که تماس‌های زیادی از برادران مصری و قطری، مسئولان سازمان ملل، ترکیه و بسیاری از کشورهای اروپایی به طور غیرمستقیم دریافت کردیم و ما به آن‌ها اعلام کردیم که به دنبال جنگ نیستیم اما در صورت ادامه تجاوزات و حملات علیه قدس و کرانه باختری، ما از مقدسات و ملت خود به هر شیوه‌ای که باشد، دفاع خواهیم کرد.
ابومرزوق تصریح کرد که رهبران حماس به منظور اعمال فشار بر دشمن صهیونیستی و توقف جنایات آن در شهر قدس، مسجد الاقصی و کرانه باختری به ویژه جنین، تماس‌ها و دیدارهای زیادی با طرف‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی داشتند.
این رهبر حماس افزود: موضع ما کاملا مشخص است، قدس خط قرمز است و ما به شدت مخالف اقدامات تحریک‌آمیز دشمن صهیونیستی در این شهر هستیم و به طور قطع در برابر آن سکوت نخواهیم کرد و ملت و مقاومت فلسطین با هرگونه اقدامی برای تغییر وضعیت حاکم بر قدس یا تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی همانند مسجد ابراهیمی قاطعانه مقابله خواهند کرد.
موسی ابومرزوق در رابطه با روابط حماس با کشورهای منطقه نیز گفت که جنبش متبوعش بر برقراری روابط مستحکم با تمامی کشورها در راستای مصلحت ملت فلسطین و تحقق هدف آزادسازی و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود اصرار دارد.

پربیننده ترین خبرها