حزب‌الله: امام خمینی با اعلام روز قدس نقطه عطف بزرگی ایجاد کرد

حزب‌الله: امام خمینی با اعلام روز قدس نقطه عطف بزرگی ایجاد کرد
پنج‌شنبه 8 ارديبهشت 1401 - 11:43

معاون حزب‌الله ضمن تأکید بر آمادگی مقاومت برای دفاع از فلسطین، اعلام روز قدس را نقطه عطف بزرگ در مسیر جهان خواند.

العالم - لبنان

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در نشستی سیاسی به مناسبت روز جهانی قدس تحت عنوان « فلسطین: ترابط الساحات ومعادلات القوة والنصر» (فلسطین؛ اتحاد میدان‌ها و معادله‌های قدرت وپیروزی) گفت، امام خمینی (ره) نقطه عطف بزرگی در مسیر جهان ایجاد کرد و روز جهانی قدس اعلام شد تا قدس، نقطه آغاز و مسیر آزادگان باشد.

بر اساس گزارش «العهد»، وی افزود، عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی که در افق دیده می‌شود خیانتی بزرگ است و رد مقاومت یا مقابله با آن، ذلت و تن دادن به مطالبات اسرائیل است.

شیخ قاسم تصریح کرد: همه ما توجه داریم که صرف‌نظر از تحولات جهانی، در حالت آمادگی کامل برای دفاع از فلسطین باشیم، همراهی با فلسطین به معنای همراهی با کشورهای خودمان است و زمانی که قطب‌نما، فلسطین باشد به این معناست که ما اعتبار پیدا می‌کنیم.

وی ادامه داد: در دفاتر فلسطینی‌ها چیزی جز مقاومت نیست و در ذهن‌ها و قلب‌هایشان نیز چیزی جز آزادسازی قدس وجود ندارد. این ملت نمی‌تواند شکست بخورد. آرمان فلسطین می‌طلبد که میدان‌های مختلف برای آزادسازی فلسطین انسجام داشته باشند.

شیخ قاسم تأکید کرد: ایران با حمایت خود ثابت کرده که چگونه توانسته است رویارویی را به حرکت درآورد، معادله را برگرداند و سهم‌های فلسطین را بالا ببرد. قدرت مقاومت تنها مسیر برای آزادسازی کامل است و تمام امکانات باید در خدمت این قدرت باشد.

وی افزود، تمام ملت‌های منطقه و در مقدمه آن ملت مجاهد فلسطین ایمان دارند که آزادسازی رخ خواهد داد و بارقه روز جهانی قدس، بذر امید است . فلسطین یک تکه زمین نیست بلکه یک مسأله انسانی جهانی است و این همان چیزی است که امام خمینی (ره) با اعلام روز قدس انجام داد؛ ایشان روز قدس را تعیین کرد تا قدس در قلب‌ها و ذهن‌های همه در امتداد این کره خاکی جاری شود.

«امین النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت: مقاومت ملت فلسطین و آمادگی موجود در مقاومت لبنان و گفتمان انقلابی ایران این اطمینان را به ما داده که پیروز خواهیم شد؛ جمهوری اسلامی ایران از نظر جانبداری از حق، فلسطین و قدس برعکس مسیر بین‌المللی در حال حرکت است.

وی افزود، رژیم اسرائیل از نظر جغرافیایی در محاصره قوای مقاومت است و این رژیم فقط امروز دنبال آن است که فضا و محیطی را پیدا کند که قابل زندگی باشد.

«طلال ناجی» دبیرکل جبهه مردمی فلسطین–فرماندهی کل نیز تصریح کرد، پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی تحولی بزرگ در حمایت از ملت فلسطنی و حقوق آن بود.

ناجی ضمن ابراز خشنودی از اینکه محور مقاومت امروز در مقابل رژیم اشغالگر و همه سازشگران ایستاده ، افزود: رژیم صهیونیستی امروز به تجاوز خود به قدس شدت داده و برای تحقق تقسیم زمانی و مکانی در مسجدالاقصی برنامه می‌ریزد که این خطر بزرگ برای مقدسات است. از زمانی که شهید قاسم سلیمانی فرماندهی نیروی قدس را بر عهده گرفت ما انگیزه جدید در میان قوای مقاومت فلسطین را حس کردیم.

وی در پایان گفت، قدس خلاصه تمام مسأله فلسطین است و تعیین روز جهان قدس حمایت از مقاومت و فلسطین در روند مقابله با پروژه صهیونیستی است.

پربیننده ترین خبرها