روسیه حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را به شدت محکوم کرد

روسیه حمله رژیم صهیونیستی به سوریه را به شدت محکوم کرد
پنج‌شنبه 8 ارديبهشت 1401 - 15:08

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به حومه دمشق را به شدت محکوم کرد.

العالم - سوریه

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در کنفرانس خبری مقابل خبرنگاران گفت که روسیه حمله اسرائیل به سوریه را محکوم می‌کند.

به نوشته روسیا الیوم، او با بیان اینکه این حملات مورد قبول روسیه نیست، گفت که مسکو خواستار توقف این حملات است.

رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنیه مناطق اطراف دمشق را بار دیگر مورد هدف قرار و علی‌رغم مقابله پدافند هوایی سوریه، در این حمله سه نظامی سوری کشته و دو فرد دیگر زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی بامداد روز چهارشنبه بار دیگر خاک سوریه و به طور مشخص حومه دمشق را طی یک حمله هوایی هدف قرار داد و موجب کشته شدن چهار سرباز و زخمی شدن سه تن دیگر شد. تجاوزی که نقض آشکار قطعنامه ۳۵۰ سال ۱۹۷۴ شورای امنیت مربوط به توافق نامه جدایی نیروهای دو طرف به شمار می‌آید.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، اعلام کرد که حوالی ساعت ۱۲:۴۱ بامداد چهارشنبه، دشمن اسرائیلی در حمله‌ای هوایی از سمت «طبریا» برخی مناطق در حومه دمشق را با موشک هدف قرار داد.

یک منبع آگاه نظامی سوری با اعلام این خبر، گفته بود که پدافند هوایی ارتش سوریه اغلب موشک‌های شلیک شده متخاصم را رهگیری و منهدم کرده اما پس از بررسی دقیق خسارات وارده در این حمله، مشخص شد که علاوه بر خسارات مالی وارده، چهار سرباز سوری جان خود را از دست دادند و سه‌ نفر دیگر زخمی شدند.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند. ارتش سوریه تاکنون بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی مستقر در سوریه کشف کرده است.

پربیننده ترین خبرها