فرود 8 فروند هواپیمای باری اماراتی در پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی

فرود 8 فروند هواپیمای باری اماراتی در پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
جمعه 9 ارديبهشت 1401 - 22:18

منابع رسانه ای رژیم صهیونیستی از فرود دستکم هشت فروند هواپیمای باری نیروی هوایی امارات طی دو هفته گذشته در یک پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی خبر دادند.

العالم- فلسطین اشغالی

روزنامه‌نگار و خبرنگار نظامی کانال «کان» رژیم صهیونیستی گفت که پنج هواپیمای باری نیروی هوایی امارات طی دو هفته گذشته در فلسطین اشغالی فرود آمدند.

إيتي بلومنتال روزنامه‌نگار و خبرنگار نظامی کانال «کان» رژیم صهیونیستی در صفحه خود در توییتر نوشت: ورود هواپیماهای باری اماراتی با اجرای توافق محرمانه بین ابوظبی و تل آویو در مورد خرید سامانه های پدافند هوایی مرتبط است.

به گفته وی، حملات ارتش و کمیته های مردمی یمن یکی از چالش‌های اصلی امارات است و از این رو، اماراتی‌ها برای مقابله با آنها با استفاده از سامانه‌های پدافند هوایی، خود را آماده می‌کنند.

این روزنامه نگار صهیونیست تصریح کرد: صنایع نظامی اسرائیل در سال گذشته با کشورهایی که توافقنامه های عادی سازی روابط امضا کرده اند، قراردادهای فروش تسلیحات به ارزش 800 میلیون دلار بستند.

همزمان آوی سکارف خبرنگار روزنامه صهیونیستی "هاآرتس" نیز با تایید این اطلاعات گفت که تعداد هواپیماهای باری اماراتی فرود آمده در فلسطین پنج فروند هواپیما نبوده بلکه هشت فروند هواپیما بوده است.

به گفته وی، این هواپیماها در پایگاه هوایی نیفاتیم رژیم صهیونیستی فرود آمدند و کمتر از یک ساعت بعد فلسطین اشغالی را ترک کردند.

امارات و رژیم صهیونیستی بویژه از زمان عادی سازی روابط بین آنها در سال 2020 میلادی، توافقنامه‌های نظامی گسترده‌ای امضا کرده‌اند تا از این طریق سیستم‌های نظامی به امارات ارایه شود که بارزترین آنها، پهپاد و رادار هستند.

در همین راستا، روزنامه صهیونیستی "مارکر" ماه گذشته گزارش داد که امارات در صدد تخصیص مبلغ 10 میلیارد دلار برای خرید مهمات است که بخش زیادی از آن ساخت رژیم صهیونیستی خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها