معترضان آلمانی، وزیر خارجه را «جنگ‌طلب» و «دروغگو» خطاب کردند +فیلم

يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 - 12:10

گروهی از معترضان آلمانی با سردادن شعار «دروغگو» و «جنگ‌طلب»، سخنرانی وزیر خارجه آلمان در حمایت از عرضه تسلیحات سنگین به اوکراین را مختل کردند.

العالم - اروپا

رسانه‌های آلمان گزارش کردند که گروهی ۱۵۰ نفره از مردم این کشور با سر دادن شعارهای «جنگ طلب» و «دروغگو» در سخنرانی روز گذشته (شنبه)، «آنالنا بربوک» وزیر امور خارجه آلمان در ایالت « شلسویگ-هولشتاین» به پیشنهاد وی برای عرضه تسلیحات سنگین به اوکراین برای نبرد با روسیه اعتراض کردند.

روزنامه آلمانی «دیتسایت» گزارش کرد، در پی اعتراض مردم آلمان به ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین، مراسم سخنرانی دیگر وزیر خارجه آلمان به دلایل امنیتی لغو شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که افرادی ناشناس در هنگام سخنرانی بربوک، روی صحنه اسید بوتریک پاشیدند که بوی تند دارد و می‌تواند چشم و مجاری تنفسی را تحریک کند.

بر اساس این گزارش،‌ معترضان آلمانی در حالی در سخنرانی وزیر خارجه کشور خود اخلال ایجاد کردند که روز پنجشنبه هفته گذشته، اکثر معاونان پارلمان آلمان به نفع سند افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین رأی دادند.

سند مذکور، خواستار افزایش سرعت عرضه تسلیحات سنگین به اوکراین شده بود. چند روز قبل از جلسه پارلمان آلمان، «کریستین لامبرشت» وزیر دفاع آلمان گفت هیات دولت، ارسال توپخانه متحرک ضدهوایی و تانک‌های مجهز به سلاح‌های ضد هوایی مدل «گپارد» به اوکراین را تصویب کرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بربوک درجریان سخنرانی خود در جمعی از حدود یکهزار نفر، در حمایت از عرضه تسلیحات سنگین به اوکراین صحبت کرد و آنطور که پلیس آلمان می‌ گوید، معترضان تلاش کردند با سردادن شعارهایی علیه وزیر خارجه آلمان، در سخنرانی اخلال ایجاد کنند.

بربوک در سخنرانی خود در حمایت از اوکراین تصریح کرد: «زمان آن رسیده است که در اروپا از امنیت در مقابل روسیه سخن به بیان آورد».

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، به دنبال عدم اجرای شروط توافقات مینسک از سوی کی‌یف که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ به امضا رسید و همچنین پس از آنکه مسکو جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک اوکراین را به رسمیت شناخت، عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین را آغاز کرد.

طبق این گزارش، پروتکل مینسک به میانجیگری آلمان و فرانسه برای تعیین وضعیت ویژه مناطق خودمختار درون اوکراین طراحی شده بود. کرملین از زمان حمله به اوکراین از کی‌یف درخواست کرده است که رسماً خود را بعنوان یک کشور بی‌طرف اعلام کند که هرگز به ناتو نمی‌پیوندد

با اینحال، کی‌یف اصرار دارد که حمله روسیه به اوکراین کاملاً بی‌دلیل بوده است و ادعاها مبنی بر تلاش اوکراین برای بازپس‌گیری دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از طریق توسل به زور را رد کرده است. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و از سوی دیگر کمک‌های مالی و تسلیحاتی متعددی به اوکراینی‌ها داشته‌اند. سخنگوی کرملین اخیراً هشدار داد عرضه تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی به اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و منجر به بی‌ثباتی می‌شود.

در همین راستا، علی‌رغم هشدارهای پی در پی مسکو، روز گذشته رسانه‌های انگلیسی گزارش کردند که ارتش انگلیس حدود ۸ هزار نظامی برای شرکت در رزمایش‌های گسترده به شرق اروپا اعزام می‌کند و همچنین در اقدام مشترک با ناتو و نیروهای اعزامی مشترک ده‌ها تانک را مستقر خواهد کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها