پیام عید فطر یوناما: «حامی و متعهد برای تامین صلح در افغانستان باقی می‌مانیم»

پیام عید فطر یوناما: «حامی و متعهد برای تامین صلح در افغانستان باقی می‌مانیم»
يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 - 15:12

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) روز یکشنبه در پیامی به مناسبت عید سعید فطر ، این روز را به تمامی شهروندان افغانستان تبریک گفت و بر تداوم حمایت هایش از این کشور تاکید کرد.

العالم - جهان اسلام

دفتر این نهاد بین المللی امروز ( یکشنبه) با انتشار پیام توئیتری نوشت : شریک و حامی متعهد برای مردم افغانستان باقی خواهیم ماند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل افزود که همچنان خود را برای تامین ثبات، صلح پایدار و آیندۀ مرفه در افغانستان متعهد می داند.

در پی تشدید حملات تروریستی هفته اخیر در افغانستان، یوناما حملات اخیر علیه غیرنظامیان و اقلیت‌های قومی در افغانستان را به ویژه انفجار در مسجد خلیفه صاحب در منطقه سه راهی علاءالدین شهر کابل را محکوم کرد و آن را یک روند نگران‌کننده دانست.

مته نودسن معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان، روز جمعه در خبرنامه‌ای نوشت: هیچ کلمه‌ای برای تقبیح چنین حملات غیرانسانی باقی نمانده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی این نهاد منتشر شد ، آمده است در انفجار روز گذشته در شهر کابل، دو کارمند سازمان ملل متحد و خانواده‌هایشان نیز آسیب دیده‌اند.

نودسن، می‌گوید: «حملات اخیر علیه غیرنظامیان و هدف قراردادن اقلیت‌های قومی و مذهبی، نشان‌دهنده‌ یک روند نگران‌کننده در افغانستان است. این نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه و حقوق بشری باید فورا متوقف شود.»

این در حالی است که حوالی ساعت ۴ عصر همان روز جمعه یک انفجار، نمازگزاران مسجد خلیفه صاحب در حوزه‌ ششم امنیتی شهر کابل را هدف قرار داد و حدود ۷۰ نفر در آن حادثه کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها