دیپلمات ها: اتحادیه اروپا تا پایان سال به سمت ممنوعیت نفت روسیه حرکت خواهد کرد

دیپلمات ها: اتحادیه اروپا تا پایان سال به سمت ممنوعیت نفت روسیه حرکت خواهد کرد
يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 - 17:18

به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی قصد دارند محدودیت‌های بیشتری بر واردات نفت از روسیه اعمال کنند.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، دو دیپلمات اتحادیه اروپا پس از مذاکرات آخر هفته بین کمیسیون اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفتند که اتحادیه اروپا تمایل دارد واردات نفت روسیه را تا پایان سال ممنوع کند.

اتحادیه اروپا در حال آماده سازی بسته ششم تحریم ها علیه روسیه به دلیل عملیات نظامی مسکو در اوکراین است.

انتظار می رود این بسته؛ نفت روسیه، بانک های روسیه و بلاروس و همچنین افراد و شرکت های بیشتری را هدف قرار دهد.

کمیسیون اروپا که واکنش اتحادیه اروپا را هماهنگ می‌کند، با گروه‌های کوچکی از کشورهای اتحادیه اروپا گفت‌وگوهایی انجام داد که هدف از آن، تقویت طرح تحریم‌ها برای نشست سفرای اتحادیه اروپا در بروکسل در روز چهارشنبه است.

وزرای انرژی اتحادیه اروپا نیز قرار است روز دوشنبه در پایتخت بلژیک برای بررسی این موضوع دیدار کنند.

دیپلمات های اتحادیه اروپا گفتند که برخی از کشورهای اتحادیه اروپا توانستند استفاده از نفت خود را قبل از پایان سال 2022 پایان دهند، اما برخی دیگر، به ویژه اعضای جنوبی تر، نگران تأثیر تحریم نفت روسیه بر قیمت ها هستند.

به گفته دیپلمات ها، آلمان، یکی از خریداران بزرگ نفت روسیه، به نظر می رسد مایل به همراهی با محدودیت پایان سال 2022 است، اما کشورهایی از جمله اتریش، مجارستان، ایتالیا و اسلواکی همچنان در این خصوص دغدغه هایی دارند.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده اند که سقف قیمتی را که مایل به پرداخت برای نفت روسیه هستند، انتخاب کنند. با این حال، این وضع نیز همچنان آنها را مجبور به پرداخت قیمت های بالاتر برای دریافت نفت از سایر مناطق می کندط.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها