تاکید یمنی‌ها در نماز عید فطر بر لزوم پایبندی عربستان به آتش بس

سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 - 09:31

مقامات و شهروندان یمنی که در نماز عید فطر حضور یافته بودند، بر لزوم پایبندی ائتلاف متجاوز سعودی به آتش بس با هدف برقراری صلح تاکید کردند.

العالم - یمن

شبکه تلویزیونی "المسیره" یمن گزارش داد، شهروندان در محل‌های مختلفی در صنعا پایتخت یمن تکبیر‌های نماز عید فطر را سردادند و رئیس شورای عالی سیاسی یمن و اعضای این شورا پیشتاز شهروندان بودند. همگان در این مراسم تاکید کرد ائتلاف متجاوز باید به آتش بس پایبند باشد و فرصت برقراری صلح در یمن را از بین نبرد.

عبد الحمید الغربانی خبرنگار این شبکه گزارش داد: رئیس شورای عالی سیاسی یمن در مسجد «الشعب» در میان نمازگزاران حضور یافت و دیگر مسئولان در مسجد «الجامع الکبیر» صنعا حضور داشتند.

همگان در خصوص تشویق به جهاد سازندگی و تثبیت ارزش‌های همبستگی اجتماعی سخن گفتند.

حمدی زیاد، خطیب «الجامع الکبیر» گفت: «وطن‌ها جز با حضور گروه‌های مردمی ساخته نمی‌شود. فقط وقتی که امنیت برقرار و دستگاه قضائی عادل باشد، مردم سختی‌ها را تحمل می‌کنند.»

خبرنگار این شبکه گفت: در نخستین روز از روز‌های عید فطر سخنرانان خطوط قرمز اصلی را در برابر دشمن درباره موعد‌های مشخص شده برای آتش بس تعیین کردند و درباره ارزیابی نادرست در زمینه موضع گیری یمن هشدار دادند و بر آمادگی رزمندگان یمن و هشیاری مردمی برای هر سناریوی آینده تاکید کردند.

سلطان السامعی عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: «ما همگی از آتش بس حمایت کردیم و همچنان از آن حمایت می‌کنیم. آن هم در حالی که دشمن به آن پابند نبوده است. همچنان فرودگاه بسته است و همچنان با انجام حملات علیه این منطقه و آن منطقه، این آتش بس را نقض می‌کنند. در خصوص آمادگی نیرو‌های خود می‌گویم ما شرایط را زیر نظر داریم. از کشور و استقلال خود دفاع می‌کنیم.»

عبد السلام هشول نایب رئیس مجلس نمایندگان یمن گفت: «در این شرایط و در ماه مبارک رمضان نقض آتش بس از جانب دشمن و حملات آن‌ها علیه قهرمانان، شهروندان و مناطق را تحمل کردیم و این کار را به خاطر برقراری صلح انجام دادیم.»

خبرنگار این شبکه افزود: مردم یمن بر پایداری تاکید می‌کنند و با این روحیه از تلخی اوضاع معیشتی می‌کاهند. ملت یمن به رغم ناراحتی‌ها و مشکلات خود، ملت فلسطین و مقاومت قهرمانانه آن را فراموش نمی‌کنند.

یکی از شهروندان یمنی گفت: «به رغم رنج‌ها و مشکلات، در نقطه حساسی به سرمی بریم. ما پایدار هستیم و عزتمندانه پایداری می‌کنیم.»

یکی از نیرو‌های امنیتی یمن گفت: «در میان مردم خود حضور داریم و شبانه روز، عید یا غیر عید به وظایفمان عمل می‌کنیم. این وظیفه ماست.»

یکی دیگر از شهروندان یمنی گفت: «اگر نیرو‌های مجاهد نبودند، ما در آرامش نبودیم و اطمینان خاطر نداشتیم.»

یکی از نیرو‌های امنیتی یمن گفت: «ما در شرایط محاصره یمن و حملات علیه این کشور، در خدمت شهروندان هستیم.»

پربیننده ترین خبرها