در واکنش به سفر اردوغان به عربستان؛

ترکی الفیصل: ترکیه متوجه شد که دشمنی با عربستان به نفعش نیست

ترکی الفیصل: ترکیه متوجه شد که دشمنی با عربستان به نفعش نیست
سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 - 14:22

رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی سعودی گفت ترکیه متوجه شده است که دشمنی با عربستان به نفع این کشور نیست.

العالم - ترکیه

«ترکی الفیصل» شاهزاده سعودی و رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی این کشور گفت مقامات ترکیه متوجه شدند که دشمنی با عربستان به نفع مردم این کشور نیست.

ترکی الفیصل که با پایگاه خبری «عرب نیوز» مصاحبه می‌کرد، در ادامه گفت: امیدوارم با سفر رئیس جمهور ترکیه به عربستان که تحول مثبتی به شمار می‌رود، صفحه جدیدی در روابط بین دو کشور گشوده شده باشد.

وی تأکید کرد: به نظرم کادر رهبری در ترکیه متوجه شده است که سیاست گذشته این کشور در قبال عربستان در خدمت منافع یا اهداف هیچ کسی به ویژه مردم ترکیه نیست.

الفیصل در بخش دیگری از مصاحبه اش گفت: روابط ما با ترکیه نه تنها از نظر جغرافیایی بلکه از نظر روابط انسانی و حتی خانوادگی بین دو کشور، تاریخی است و حتی جدّ من اصالتاً ترک و از طایفه «چرکس» است.

رئیس‌جمهور ترکیه، شامگاه پنجشنبه گذشته در سفری دوروزه و در صدر هیأتی بلندپایه از مقامات این کشور وارد عربستان شد و با مقامات ارشد سعودی از جمله سلمان بن عبدالعزیز شاه و محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.

سفر اردوغان به عربستان سعودی در شرایطی انجام شد که رسانه‌ها با اشاره به مختومه شدن پرونده محاکمه غیابی عاملان قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی در ترکیه، از تشدید تلاش‌های آنکارا به منظور بهبود روابط با ریاض خبر داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها