شکست چندباره آمریکا و نیروهای "قسد" در سوریه

شکست چندباره آمریکا و  نیروهای
سه شنبه 13 ارديبهشت 1401 - 22:15

تلاش‌های دولت سوریه تحت نظارت روسیه در چند روز گذشته منجر به رفع محاصره‌ای شد که 20 روز پیش توسط نیروهای «قسد» با حمایت آمریکا، بر محله‌های شهرهای الحسکه و قامشلی در شمال شرق سوریه اعمال کردند.

العالم_سوریه

در طول بیست روز محاصره شهرهای حسکه و قامشلی، تلاش‌های مشترک سوریه و روسیه برای پایان دادن به محاصره تشدید شد و موفق شدند برای اولین بار آرد، سوخت و مواد غذایی به دست آنها برسانند.

نیروهای «قسد» تحت حمایت اشغالگر آمریکا، در راستای پروژه تجزیه طلبانه هر روز در جنایات خود، وحشیانه تر عمل کردند.

همچنین، آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه که بر روی مشغله روسیه در جنگ با اوکراین شرط بندی کرده بودند، شرط را باختند.

مسکو علاقه زیادی به لزوم پایان دادن به تنش ایجاد شده در حسکه و اطمینان از عدم درگیری نظامی در آن مناطق، نشان داد.

این عملیات شکست محاصره نیروهای قسد، ثابت کرده است که نقش و نفوذ روسیه در سوریه پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین تغییر نکرده است و اینکه صحبت از عقب نشینی قریب الوقوع روسیه، با توجه به حقایق میدانی، نادرست است.

همچنین صدها تن از ساکنان استان الحسکه سوریه پس از محاصره مرکز شهرهای الحسکه و قامشلی از سوی این گروه‌ها، علیه محاصره تظاهرات کردند و مخالفت خود را با عملکرد گروه‌های قسد مورد حمایت آمریکا اعلام کردند.

غسان حلیم خلیل، فرماندار حسکه تأکید کرد که این توافق پس از تلاش‌های گسترده دولتی و روسیه صورت گرفت که از طریق آن محاصره از محله‌ها و حومه‌های محاصره شده در شهرهای قامشلی و حسکه برداشته شد تا اوضاع به حالت قبل بازگردد.

پربیننده ترین خبرها