انتخابات لبنان؛ شکاف و سردرگمی میان نیروهای سیاسی

پنج‌شنبه 15 ارديبهشت 1401 - 20:47

مردم لبنان پس از ده رور تبلیغات انتخاباتی پارلمانی، راهی صندوق های رأی می‌شوند و این در حالی است که با وجود اعلام برنامه های انتخاباتی حزب الله و هم پیمانانش، جریان ها و نیروهای سیاسی رقیب بدون اعلام برنامه های خود بر سلاح مقاومت متمرکز شده اند.

العالم _ لبنان

در شب آغاز عملیات رأی‌گیری در دیگر کشورها و چند روز پس از انتخابات پارلمانی 15 ماه می، حجم اختلافات درونی و سردرگمی نیروهای جریان 14 مارس که جریان تغییر نامیده می شود، بیش از پیش آشکار می شود.

در حالی که این نیروها شمار فهرست های انتخاباتی خود را در چارچوب دایره ای واحد افزایش داده اند و بدون آنکه برنامه ای برای اصلاحات داشته باشند، فقط بر سلاح مقاومت تمرکز کرده اند، برنامه آشکار حزب الله و هم پیمانانش در عین فعالیت های انتخاباتی، برای ساخت کشور و تحکیم آن و حمایت از حاکمیت لبنان، شعار اصلی رقابت انتخاباتی آنها است.

این در حالی است که حملات تحریک‌آمیز فهرست های مورد حمایت سفارت خانه‌های آمریکا و سعودی و تلاش آنها برای ایجاد شک و تردید در صحت انتخابات با صرف هزینه‌های بسیار به این منظور ادامه دارد.

در همین حال محافلی که پیگیر تحولات لبنان هستند، برنامه های انتخاباتی نیروهای ضد مقاومت را ناشی از ورشکستگی واقعی طرح های آنها می دانند، طرح هایی که از تبلیغات رسانه ای و فریب افکار عمومی فراتر نمی رود.

گفتنی است مردم لبنان وارد انتخاباتی می شوند که برای دومین بار براساس قانون نسبیت در 15 حوزه بزرگ و کوچک برگزار می شود.

در این انتخابات 718 نامزد در قالب 103 فهرست برای کسب 128 کرسی پارلمانی براساس توزیع طایفه ای، با هم رقابت می کنند.

پربیننده ترین خبرها