سفیر روسیه در آمریکا:

اتحادیه اروپا در ۹ ماه آینده نفت روسیه را به طور کامل تحریم می‌کند

اتحادیه اروپا در ۹ ماه آینده نفت روسیه را به طور کامل تحریم می‌کند
جمعه 16 ارديبهشت 1401 - 18:10

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد تحریم کامل نفت مسکو ظرف ۹ ماه آینده از سوی اتحادیه اروپا اعمال می شود.

العالم - اروپا

به نقل از اسپوتنیک، وی تاکید کرد روسیه تهدیدی را متوجه آمریکا یا متحدان اروپایی اش نمی کند، در حالی که همه تلاش خود را برای جلوگیری از تشدید درگیری اوکراین به کار می گیرد.

آنتونوف با اشاره به این مساله که هر اتهامی علیه مسکو در مورد لفاظی های هسته ای تهاجمی، بی اساس است، کی یف را آغازگر گمانه زنی های ناسالم در مورد شروع جنگ هسته ای برشمرد.

هفته گذشته، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به خبرگزاری چینی شینهوا گفت آمریکا و ناتو باید ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کنند، اگر واقعا می خواهند جنگ در این کشور به پایان رسد.

در همین حال، «پائولو جنتیلونی» کمیسر امور اقتصادی اروپا نیز در مصاحبه ای که روزنامه ایتالیایی «ایل مساجرو» با وی انجام داد، گفت تحریم کامل اتحادیه اروپا در بخش نفت روسیه طی ۹ ماه آینده عملی می شود.

وی افزود: پیشنهاد ما این است که به نسبت نوع فرآورده های نفتی، نفت را ظرف ۹ ماه تحریم کنیم. مدت کوتاهتر، تاثیری منفی بر بهای جهانی نفت خواهد داشت که با اهداف ما در تضاد است.

کمیسر مزبور با ذکر این نکته که این تصمیم بر اقتصاد اروپا اثر می گذارد، یادآور شد که مساله فوق، به اقتصاد روسیه ضربه سخت تری وارد می کند.

جنتیلونی اذعان کرد که تصمیم به مشارکت نداشتن مستقیم در درگیری نظامی، اما حمایت از اوکراین از طریق تحریم ها، بهای اقتصادی خود را دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها